Forum > Demolåtar
Cykeln - Long- for-man (v2)
cykeln:
LÅTNAMN: Long-for-man
ARTIST/GRUPP: Cykeln
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 4,03
KOMPOSITÖR: Stefan Olsson
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: ö-malt
INSPELNINGSÅR: 2009 ereväl
FORMAT: mp3
En liten pop
Ussäkta dålig engelska och gurasolo
v2 - 2/5 -09 - Diverse vridningar på compressorer vad gäller gitarrer och sång, mjukat trummor, tagit bort dubblering på sång .... Inte sjungit om stämsången så den är fortfarande otajt (ska fxa sen) - Förutom det - är det bättre så?
Tokai:
Det skulle inte förvåna mig om jag omkring som ett fån i morgon och trallar på den här refrängen! Det har jag gjort förut med dina låtar.
Kan inte spela så högt just pga grannar, så frekvenser o dyl lämnar till andra eller så återkommer jag.
Pop var ordet. Lite Byrds där också med 12 strängad lät det som. Stämsången ligger inte riktigt tajt med sången, men va fan
Tummen upp!
Eddi:
Skön låt och bra instrumenterat och sjunget. MEN och nu får man väl se om mixningen senaste året har lärt mig något. Det är för mycket kompressor på sång och ev. bas.
Om du svarar nu att det inte finns någon komprimering alls så får jag gå om sista året.
Eko
cykeln:
Tokai
förlåt om det blir ett sånt där malande man inte kommer undan
Annars tar jag det som positivt.
Nej ingen 12 - men lite effekter på en av gurorna (hö)
Stämmer att stämman inte stämmer riktigt med sången.
Tack för lyssning och tummen!
Eko
Kul att låten gillas och du behöver inte gå om sista året - det är kompressor på.
Ska kolla rattarna om de går att vrida åt något håll
Tack för lyssning och synpunkter!
asti:
Skön, medryckande poplåt med en refräng som sätter sig direkt! Det doftar 60-tal lång väg, får lite vibbar av Fabulous Four och kanske Tages....
Sångljudet är lite "vasst", skulle gärna vilja ha lite mer "värme" i det! Gitarrsolot hade utan vidare platsat på ovanståendes låtar när det begav sig! ;)
Man blir på gott humör av det här!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida