Kontrollrummet

Synth - Relaxed

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Det här kanske inte går hem här eller! :D :lol:

LÅTNAMN: Relaxed
ARTIST/GRUPP: Synth
GENRE: Ambient?
LÅTLÄNGD: 7:00
KOMPOSITÖR: Peo
PRODUCENT: Peo
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

[mp3=200,20,0,center]http://www.bahnhof.se/wb492913/Peo_Relaxed.mp3[/mp3]

« Senast ändrad: 04.05.2009, 20:15:17 by SYNTH »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo men visst sköna ljud bra takt bra bubblande bas. Synthen vid 219 på KR-spelaren skulle jag vilja gjorde lite mer melodiska utflykter. 7 minuter är lite väl långt - även om den handlar om Relaxering.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Tack för kommentaren Eko! :)
Har lagt till en leadsynth för att piffa upp den något ser vad ni tycker.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jomenvisst. Intressant bubbel där som redan sagts, lyssnat 3ggr på den nu strax, och funderat lite..

SKall se om leaden tillför något (i mina öron).. Tror jag lyssnade på förra verren.

Alltså, det är ju avslappnande och du är bra på att blanda ihop ljud på ett fungerande sätt, helt klart... MEn som låt så är det väl lite för lite som händer. JT och jag har samma diskussioner om hans avkopplingslåtar ibland.. Men det funkar nog till rätt målgrupp :) För mig, skulle leaden spelande ett intrikatare tema, varit intressant. Fler noter helt enkelt.

Men det är bara min åsikt..

Schysst ljudbild i vilket fall. :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Coola ljud och bra ljudbild men det är lite långdraget, får gärna vara lite mer saker som händer...lite väl sparsmakat just nu.
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Schysst meditivativt och bra. Det enda jag inte gillade var körljudet. Det skiljde sig från det andra påe tt sätt som gjorde att det inte lät lika meditativt. Precis som att det skulle finnas med för att göra att det blev snyggare på något sätt. Det passade inte in i mina öron. Annars var det mycket bra.  :)


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tyckte det fanns en hel del schyssta ljud fast om meningen var att man skulle slappna av så är du inte riktigt där ännu.
Jag vill helst ha mjuka ljud och det skall vara förutsägbart så man inte bara rycker till när något beep kommer.
Basen blev efterhand lite störande med sitt boeep-ljud.
Om syftet var typ någon slags installation då är det en annan sak och det fungerar mycket bra.
Det sitter ju ihop på ett snyggt sätt.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Tack för era olika kommentarer! :)
Har funderat om det ska vara både meditativt som lite fart i det.
Kan hålla med att basen kan vara något störande då lite för monoton på nåt vis som ljudmässigt i bland.
Annars blev den ganska skön men som man gör inte sådan här låt på en dag man behöver betydligt längre tid än så. :D


Avslappnad

  • Gäst
Joho! :)
Gillar detta, ruggigt bra ljud, bra sammansättning. :) Som Tony Irving dock säger, MEN, relaxerande är den inte i mina öron. För mycket rytm och teman, skala ner så skulle det fungera bättre. Ljuden har du redan, nu är det bara att tänka sparsamt, tycker jag.  ;)


lnetzel

  • Gäst
Grymt! Det är kul att höra annat än små gitarrlåtar här.

Detta påminner mig mycket om de lugna låtarna som Download hävde ut sig runt år 2001 eller nåt (Effector skivan) men det är något som gör att det fortfarande låter lite halvklart. Kan inte sätta fuingret på det. Det är nog den långa början tror jag och leadljudet du lade på för det låter bara som en blek skugga av Blade Runner soundtracket eller som gammal Autobahn influens.

Diggar basljudet massor och "flurrrrrt" trummorna. Även kören tar är lagom plats.

Hör gärna mer av detta! 



Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Joho! :)
Gillar detta, ruggigt bra ljud, bra sammansättning. :) Som Tony Irving dock säger, MEN, relaxerande är den inte i mina öron. För mycket rytm och teman, skala ner så skulle det fungera bättre. Ljuden har du redan, nu är det bara att tänka sparsamt, tycker jag.  ;)


Tackar för synpunkterna funderar på att korta ner den något får ser vad det blir mer! :)


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Grymt! Det är kul att höra annat än små gitarrlåtar här.

Detta påminner mig mycket om de lugna låtarna som Download hävde ut sig runt år 2001 eller nåt (Effector skivan) men det är något som gör att det fortfarande låter lite halvklart. Kan inte sätta fuingret på det. Det är nog den långa början tror jag och leadljudet du lade på för det låter bara som en blek skugga av Blade Runner soundtracket eller som gammal Autobahn influens.

Diggar basljudet massor och "flurrrrrt" trummorna. Även kören tar är lagom plats.

Hör gärna mer av detta! 

Tack för kommentaren lnetzel! :) Nej som sagt är inte klar än.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Extremt tråkigt imo

Tråkig är den inte men den behöver förbättras men är förmodligen inte din typ av musik!


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Det här lät ju inte fel:)
Lite kul med "Relaxed" ambient/Chillout.
De första jag kände som var intressant var direkt när jag satte på låten.
Det är ett knorrljud eller nått som jag tror hör till trummorna:)
Efter ett tag tycker jag låten dör ut lite, man väntar efter att nått ska hända. Typ en 303:a kanske som svänger iväg lite.
En grej som du har snappat upp som jag verkligen gillar är det hackiga, stammande ljudet. Sånt passar riktigt bra in tycker jag:D

Min personliga smak när det kommer till den här typ av musik är mycket reverb.
Det får mig att känna att man själv är i ett annat rum och blir en del med musiken.
Var ett tag som jag alltid satte på sån här musik innan och när jag gick och la mig, för att slappna av lite:)
En annan grej som är riktigt nice är lite dystra melodier, pads och lite FX, så man lixom bygger en atmosfär.



Introt på den här är väldigt mysigt. *gäsp* ^^

_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten