Forum > Demolåtar
mixuz --'solo'
Gurano:
Helt rätt att lägga upp den igen.
Forumet är för alla, såväl adel, präster, borgare å bönner - eller hemmapulare, bortapulare, noviser eller proffsmusiker :blink:
Jag har till å från oxå prob med brus i mina inspelningar. Lite fylligare ljud å mera taktfast så blir ditt plink fint - kanske rent av 2 gitarrer som sufflerar varandra?
Ha det
Gurano
Kornstad:
Härligt!!
Behövs det mycket mer än en gitarr egentligen?
Säger som Eko, att du kunde träna in det mot en metronom så att du får lite bättre flyt i spelet.
Nu vet jag inte vad du har för mic och så, men ett tips är att ha mjuka kläder på sig och en fast stol eller pall för att undvika knäpp,knarr, fras och liknande. Fast det kanske du redan tycker är självklart. Jag vet dock att jag själv inte riktigt insåg hur mycket det faktiskt gör i början när jag spelade in gura, så jag nämner det iaf. ;)
Kan du kanske få micen något närmre så du slipper vrida på så mycket, kan det spara dig en hel del brus och andra oönskade ljud.
Tycker sista tonen var lite överflödig dock. Var ett snyggt slut på den ljusare tonen innan.
Skitkul att du lade upp den igen. Det finns många riktigt schyssta personer här på forumet som kommer med väldigt bra tips, så man lär sig nytt hela tiden. Kämpa vidare med denna nu!
/ Andréas
mixuz:
Tack för kommentarer o tips... :) Ska öva lite mer på låten..
Lyxvarianten:
Själv tycker jag ju att bruset, harklingen och gungandet på stolen var rätt charmigt.
Tänkte genast på Kent - Sverige där dom snackar lite i början och det faktiskt brusar lite!
Sen kanske du behöver lite träning eller metronom för att få det att flyta på lite:)
Lyssna på den 3 gånger faktiskt!
mixuz:
Tack för dina synpunkter :) Jag ska prova FL Studio istället.. Det kanske brusar mindre då...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida