Hej igen!
Kul att ni gillade det.
Tar åt mig kritiken.
Cymbalerna håller jag inte med om att dom är för höga och de ligger INTE i samma frekvensområde som gitarrerna, de ligger några 100hz över. (Sånt har jag råkoll på)
Att gitarrerna inte är varma.. hmmm, frågan är om dom skall vara så varma. Man vill ju åt den spetsiga/brokiga transistor feelingen i dessa "Skate"-gitarrer.
De är dock inspelade med en Gibson es-335 genom en 70'-tals marshall uppmickad med div. mickar in i URIE och Universal Audio "tube"-preamps vidare till Apogee omvandlare.
Jag upplever dem med "rätt mängd värme". Blir dom varmare förlorar dom lätt sin edge imo.
Basljudet är bra.. Kort kedja dock, som jag älskar:
JAG på bas/Fender Jazzbass/Radial JDI/UA LA-610/Apogee Duet/Ampex SVX/Logic EQ/Sonalksis MAXLIMIT/Tape.
Ge gärna fler åsikter så åtekommer jag med sång.... sjukt svårt att få sången att funka i detta, testade idag.. man är kass på denna genre.
BTW. Jag gör just nu ett helt album med Catherine.
Det som är lite kul med projektet är att det kommer släppas i Japan + europa och jag spelar in allt hemma i lägenheten.
Jag skall skriva en hel "Hur"-bok om hur alal signalkedjor ser ut och hur allt spelades in som jag skall lägga ut här på Kontrollrummet.
Det som gör denna guide lite mer intressant än de flesta andra uider är at jag använder väldigt billiga signalkedjor och dåliga förhållanden.
Jag hoppas jag skall kunna hjälpa många utav medlemmarna här att låta bra med denna guide.