Forum > Färdiga produktioner
Asti - Du är min syster (f.d. Summons)
Dividend:
--- Citat från: asti skrivet 11.05.2009, 09:27:12 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 10.05.2009, 19:24:34 ---Lite för depptung låt för mig just nu... Men det verkar bli ett gott resultat av det hela iaf :)
Låter bra!
--- Slut citat ---
Förstår att det kan bli lite för tungt för utomstående, men jag tror att jag behövde bearbeta dom här tankarna på något sätt! Har svårt för att tänka på något annat just nu.
Men skönt att du tycker att det låter bra. Tack för lyssning!
/Asti
--- Slut citat ---
Tycker inte du skall oroa dig för att texter du skriver inte funkar, det gör dom. "Lite för depptung för mig", skall komma från snubben som gjort såna hits som Nocturne och March of Death... :)
Men din låt funkar bra. Bara det att den inte passar alla stämningslägen :) Dessutom tycker jag den växer efter nån lyssning.
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.05.2009, 15:11:00 ---
--- Citat från: asti skrivet 11.05.2009, 09:27:12 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 10.05.2009, 19:24:34 ---Lite för depptung låt för mig just nu... Men det verkar bli ett gott resultat av det hela iaf :)
Låter bra!
--- Slut citat ---
Förstår att det kan bli lite för tungt för utomstående, men jag tror att jag behövde bearbeta dom här tankarna på något sätt! Har svårt för att tänka på något annat just nu.
Men skönt att du tycker att det låter bra. Tack för lyssning!
/Asti
--- Slut citat ---
Tycker inte du skall oroa dig för att texter du skriver inte funkar, det gör dom. "Lite för depptung för mig", skall komma från snubben som gjort såna hits som Nocturne och March of Death... :)
Men din låt funkar bra. Bara det att den inte passar alla stämningslägen :) Dessutom tycker jag den växer efter nån lyssning.
--- Slut citat ---
Man vill ju ha ärliga, raka och helst konstruktiva kommentarer, så jag uppskattar dina inlägg. Glädjande att den växer efter någon lyssning!
Förstår att 5-6 minuter av dyster musik inte är det första man kastar sig över efter en dag på jobbet! :)
Tacksam för visat intresse!
/Asti
Tokai:
Texten är så stark, den gör det lite svårt att kommentera något annat. Men nu gör jag det ändå.
Ska jag vara ärlig så tycker jag inte melodin till den melodilösa låten inte riktigt passar in med texten, upplever det som kompromisser emellanåt. Jag skulle nog vilja att du gjorde en ny låt till denna känslosamma text. Och så lite tekniskt:
Jag hör att du har halvverat hihatslagen, som jag tyckte, men de måste vara mer bestämda och helst inte för många öppna hihatslag. Ibland försvinner virveln, också den måste ligga där tydligt.
Clemens:
Hej Asti!
Låten är stark, både melodi och text, gillar texten mycket..arret tycker jag funkar bra förutom trummorna som stökar till det....simplare trummor + en diskret shaker, cabasa eller liknande kanske, som stabiliserar lite, och baskaggen rakare..Den låga körstämman i slutet tycker jag ligger för högt, eller oxo bort kanske...Fan, du är jäkligt bra! /C
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 15.05.2009, 19:40:13 ---Texten är så stark, den gör det lite svårt att kommentera något annat. Men nu gör jag det ändå.
Ska jag vara ärlig så tycker jag inte melodin till den melodilösa låten inte riktigt passar in med texten, upplever det som kompromisser emellanåt. Jag skulle nog vilja att du gjorde en ny låt till denna känslosamma text. Och så lite tekniskt:
Jag hör att du har halvverat hihatslagen, som jag tyckte, men de måste vara mer bestämda och helst inte för många öppna hihatslag. Ibland försvinner virveln, också den måste ligga där tydligt.
--- Slut citat ---
Har lite svårt för att få till trummorna, är inte riktigt nöjd med dom själv. En ny låt till texten blir nog inte aktuellt, möjligen kanske man kunde göra om melodin en aning, men jag är ganska nöjd med den. Det får tiden utvisa. Du har sått ett frö! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida