Forum > Färdiga produktioner

Asti - Du är min syster (f.d. Summons)

<< < (5/11) > >>

cykeln:
Fint tema och fina gitarrer/ljud i början
Temat är så pass bra att man klarar att höra det ett antal gånger utan att man tröttnar. Det behöver inte trummorna - som jag tycker härjar lite för mycket.
Tror jag förstår tanken att bygga upp ett enkelt stillsamt tema till något massiv och kraftfullt
men tycker att det skulle vara bättre att det räcker med att använda den orgel som finns, och den elgura som kliver in vid 272 mer
Även denna är lite filmisk, fransk - dragspel?  :D
Tycker det är en instrumental låt

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 24.04.2009, 22:21:31 ---Fint tema och fina gitarrer/ljud i början
Temat är så pass bra att man klarar att höra det ett antal gånger utan att man tröttnar. Det behöver inte trummorna - som jag tycker härjar lite för mycket.
Tror jag förstår tanken att bygga upp ett enkelt stillsamt tema till något massiv och kraftfullt
men tycker att det skulle vara bättre att det räcker med att använda den orgel som finns, och den elgura som kliver in vid 272 mer
Även denna är lite filmisk, fransk - dragspel?  :D
Tycker det är en instrumental låt

--- Slut citat ---

"Tycker det är en instrumental låt" - tack! Orkar inte skriva text och lägga på sång! Den är gjord som instrumentallåt!
Funderar dock på att korta ner den, att ta bort första flöjtpartiet och kanske första delen med elgitarrerna.
Annars kan det bli lite enformigt med samma tema tror jag.
Tänker göra om trummorna - det är samstämmiga kommentarer där.
Filmisk? Den är tänkt att skapa stämning i alla fall- därav titeln!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.04.2009, 22:06:50 ---Gillar verkligen dom här kufiska ackorden. Och det är en bra melodi som håller. När trummorna kommer in blir det helt fel. Men efter låtens slut förstår jag tanken: att bygga upp låten med fler instrumet. Nu tycker jag att trummorna spelar för mycket fills. Om jag fått bestämma skulle trummorna bara spela halvtakt låten igenom - med bara små fills här och där. Kan tycka att det låter rätt mycket Pink Floyd (70-tal)

--- Slut citat ---

Känner mig verkligen smickrad om det låter det minsta likt Pink Floyd! Var helt tagen av deras Dark side of the moon och Wish you were here! Ska som sagt göra om trummorna. "kufiska ackord" - det är kul att experimentera med harmonier!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Eddi:
Wow Asti - denna är underbar. Påminner starkt om något från 70- eller 80-talet men kan inte komma på vad. Det hndlar om både harmonierna men framförallt spelmelodien. Kan det vara Magna Charta jag tänker på hm...
Helskön i alla fall.

Eko

Eddi:

--- Citat från: Eko skrivet 27.04.2009, 21:41:35 ---Wow Asti - denna är underbar. Påminner starkt om något från 70- eller 80-talet men kan inte komma på vad. Det hndlar om både harmonierna men framförallt spelmelodien. Kan det vara Magna Charta jag tänker på hm...
Helskön i alla fall.

Eko

--- Slut citat ---
Blev ju tvungen att kolla upp grabbarna och nån form av verksamhet finns tydligen kvar de har en myspace sida http://www.myspace.com/magnacharta lyssna på låten Old Coat - det var inte den jag tänkte på men ganska lik känsla måste jag säga.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion