Kontrollrummet

FORUMFESTIVAL NR 9 - SPÅNTRÅD(officiell)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nån festival med en bestämd taktart typ 6/8 kommer det inte att bli. Har följt diskussionen och det känns som om man exluderar vissa forummedlemmar från festivalen och det är ju inte kul. Alla har inte koll på teori och taktarter.

Jag har inte koll på andra genres heller men hoppas att det är upp till de som röstar på de olika förslagen att välja vad som är av intresse!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Citat från: jonnerstone
Så e de nån som har nåt ytterligare seriöst förslag så se till och för fram det nu.

men vafan, nu hade det ju varit så mycket snack om 6/8 att jag redan börjat skissa på en sån låt :D
(iofs varken 60- eller 80-tal, men ändå)
Kanske kan ha ett tema som bara består av ett ord, typ SAKNAD, så får man associera fritt utifrån det sen.

Jag har föreslagit 6/8 i olika former och fått seriös respons på det seriösa förslaget!


Jag har inte påstått att 6/8 förslaget inte var seriöst. Jag har defacto inte påstått att nåns förslag varit oseriöst jag har helt sonika bara valt ut dom som jag tycker va roligast. Jag förklarade i ett inlägg ovan varför jag inte valde 6/8 som ett alternativ, det får man gärna läsa innan man känner sig påhoppad av mina plumpa kommentarer. Jag skrev seriös för att jag inte ville att tråden skulle flumma ut så här i slut skedet så man får leta bland 100000000 sidor för att hitta nåt vettigt. Du vet...vi KR:are är ju rätt duktiga på att avvika från huvudämnet  :lol: :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citat från: jonnerstone
Så e de nån som har nåt ytterligare seriöst förslag så se till och för fram det nu.

men vafan, nu hade det ju varit så mycket snack om 6/8 att jag redan börjat skissa på en sån låt :D
(iofs varken 60- eller 80-tal, men ändå)
Kanske kan ha ett tema som bara består av ett ord, typ SAKNAD, så får man associera fritt utifrån det sen.

Jag har föreslagit 6/8 i olika former och fått seriös respons på det seriösa förslaget!
Jag har inte påstått att 6/8 förslaget inte var seriöst. Jag har defacto inte påstått att nåns förslag varit oseriöst jag har helt sonika bara valt ut dom som jag tycker va roligast. Jag förklarade i ett inlägg ovan varför jag inte valde 6/8 som ett alternativ, det får man gärna läsa innan man känner sig påhoppad av mina plumpa kommentarer. Jag skrev seriös för att jag inte ville att tråden skulle flumma ut så här i slut skedet så man får leta bland 100000000 sidor för att hitta nåt vettigt. Du vet...vi KR:are är ju rätt duktiga på att avvika från huvudämnet  :lol: :D

Jag ska tagga ner!  ;) Får se vad jag i slutänden röstar på.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Nu har jag lagt till ett tionde spån i trådhuvudet (en låt med ljud som alstrats endast med kroppen). Så e de nån som har nåt ytterligare seriöst förslag så se till och för fram det nu. Imorgon slänger jag upp en poll och då får ni rösta på dom tre förslag som ni tycker verkar roligast. Flest röster blir helt oväntat nästa tema.

Den har vi kört på ett annat forum, här exempel på hur det kan låta (vi gjorde en hemmasnickrad film också): http://spinachbeach.se/Movies.html

Iofs inget som hindrar att vi kör den igen men då är jag nog inte med :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nu har jag lagt till ett tionde spån i trådhuvudet (en låt med ljud som alstrats endast med kroppen). Så e de nån som har nåt ytterligare seriöst förslag så se till och för fram det nu. Imorgon slänger jag upp en poll och då får ni rösta på dom tre förslag som ni tycker verkar roligast. Flest röster blir helt oväntat nästa tema.

Den har vi kört på ett annat forum, här exempel på hur det kan låta (vi gjorde en hemmasnickrad film också): http://spinachbeach.se/Movies.html

Iofs inget som hindrar att vi kör den igen men då är jag nog inte med :)


Cool låt och video :)

Men det är ju demokratiskt här så vill majoriteten ha en sån festival så får man väl anse att det är forumet som talat....eller nåt  ^_^


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
men hall-ÅÅÅ asså - JONNERSTOOOONE - det var ju faktiskt DU  B) som VANN  B) förra festivalen med buller + bång !! -så det där med demokrati kan du ju ta med en busslast vägsalt - DU BESTÄMMER alla ljuden i nästa tävling, du kan t.ex tvinga oss att fisa finska nationalsången och lägga andrastämman med armhålorna om du så önskar, så släpp fram tyrannen AND MAKE US SUFFER NOW!!!  :D


edit
- hoppsan pollen är visst uppe nu....okej.... :P
« Senast ändrad: 23.04.2009, 20:44:02 by Kon-Trollet »


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
men hall-ÅÅÅ asså - JONNERSTOOOONE - det var ju faktiskt DU  B) som VANN  B) förra festivalen med buller + bång !! -så det där med demokrati kan du ju ta med en busslast vägsalt - DU BESTÄMMER alla ljuden i nästa tävling, du kan t.ex tvinga oss att fisa finska nationalsången och lägga andrastämman med armhålorna om du så önskar, så släpp fram tyrannen AND MAKE US SUFFER NOW!!!  :D


edit
- hoppsan pollen är visst uppe nu....okej.... :P

Jag körde diktatorstilen förra gången så jag tänkte prova den demokratiska denna gång  :lol: Men det är ju alltid nån som blir missnöjd i vilket fall..........