Kontrollrummet

Bungyjump unplugged

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Bungyjump unplugged
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Country?
LÅTLÄNGD: 3,28
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

såga på....

Nästan motsatsen till förra låten jag postade tror jag.
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:17:03 by Wernborg »


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Låter snyggt om instrumenteringen. Texten verkar innehålla jäkligt många ord kring den röda mattan - jag har iofs generellt lite svårt för Winnerbäckska/Dylanska/Lundellska låtar m mycket textmassa - som inte alltid hörs...MEN igen - snygg instrumentering!

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Helt klart country,bra sådan också.Hittar inget direkt fel nånstans - tycker det låter bra.Melodikan nja - här skall det vara fela eller munspel(inget fel på liret dock).
Kul med din mångsidighet inom olika genre.Bra spelat i denna,snygg gura och bra ljud på densamma.Sången riktigt bra,det tar sig sa mordbrännaren!

Förmodligen blir man sågad som bluesman om man säger att man gillar sånt här - så jag gör inte det  :P :D

Skämta ba - grymt!

Mvh
Micael


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
snyggt gitarrspel o det svänger bra om låten..
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Trevligt att starta veckan med denna. Country tja kanske jag fick vibbar från aukustiska trubadurer och 70-tals progrörelsen jag. Bra lirat bra sjunget bra text.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar en del country, finns en del tänkvärda låtar i den genren, som te x The Highwayman, mfl Och många vackra som Three spanish angels, som thorleif gjorde en riktigt usel tolkning av. 
Det är nåt bättre än dansbandsavarten vi har här i sverige och är USAs folkmusik inkl pop/rock. Populärmusik (musica populare)  =folkmusik. Nu skall jag stävja mitt svammelbehov och skriver:

Denna sparar jag när den är färdig. HELSKÖN LÅT!! :)

Nice text...

Skön stämning
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Bra ljud, skön text och sång!
Gick inte riktigt att sitta still till den här låten faktiskt  :)
Blev glad, tack för det!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Varför ställde du inte upp i SF:s countryfestivalen för?  :D Den här hade nått högt om inte allra högst.
Gitarrplocket (riffet) låter jättebra men något ostämt där men det bidrar till charmen.
Klockrena stämmorna i refrängen som gillas. Mellanöl i New Orleans? Kul text men jag hör inte allt. Lägg gärna upp
texten. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låter snyggt om instrumenteringen. Texten verkar innehålla jäkligt många ord kring den röda mattan - jag har iofs generellt lite svårt för Winnerbäckska/Dylanska/Lundellska låtar m mycket textmassa - som inte alltid hörs...MEN igen - snygg instrumentering!
"Den röda långa mattan" är inledningen på refrängen, därför tjatar jag om det.  :lol:
Kul att du gillar arret.

Tjenare.
Helt klart country,bra sådan också.Hittar inget direkt fel nånstans - tycker det låter bra.Melodikan nja - här skall det vara fela eller munspel(inget fel på liret dock).
Kul med din mångsidighet inom olika genre.Bra spelat i denna,snygg gura och bra ljud på densamma.Sången riktigt bra,det tar sig sa mordbrännaren!
Förmodligen blir man sågad som bluesman om man säger att man gillar sånt här - så jag gör inte det  :P :D
Skämta ba - grymt!
Mvh
Micael
:D Tackar.

snyggt gitarrspel o det svänger bra om låten..
Tack så mycket.

Tack för justa vibbar!
Härligt!

Trevligt att starta veckan med denna. Country tja kanske jag fick vibbar från aukustiska trubadurer och 70-tals progrörelsen jag. Bra lirat bra sjunget bra text.
Eko
Progg är ju skitläskigt. Huga. :D

Jag gillar en del country, finns en del tänkvärda låtar i den genren, som te x The Highwayman, mfl Och många vackra som Three spanish angels, som thorleif gjorde en riktigt usel tolkning av. 
Det är nåt bättre än dansbandsavarten vi har här i sverige och är USAs folkmusik inkl pop/rock. Populärmusik (musica populare)  =folkmusik. Nu skall jag stävja mitt svammelbehov och skriver:
Denna sparar jag när den är färdig. HELSKÖN LÅT!! :)
Nice text...
Skön stämning
Tack ska han ha. :)

Bra ljud, skön text och sång!
Gick inte riktigt att sitta still till den här låten faktiskt  :)
Blev glad, tack för det!
Dance dance dance. :)

Varför ställde du inte upp i SF:s countryfestivalen för?  :D Den här hade nått högt om inte allra högst.
Gitarrplocket (riffet) låter jättebra men något ostämt där men det bidrar till charmen.
Klockrena stämmorna i refrängen som gillas. Mellanöl i New Orleans? Kul text men jag hör inte allt. Lägg gärna upp
texten. 
Den är ju inte helt nyskriven direkt. Det brukar vara ett krav i dom där festivalerna. Å andra sidan vet ju ingen om det om jag inget säger. :D Jag och Humleklo skrev denna 1992 tror jag det var. Det är inte bara gitarren som är ostämd. Även melodikan felar ganska ordentligt, men jag håller med dig. Blir lite autentiskt på nåt sätt när det är lite dåligt så. :D Om dom hade mellanöl i The house of the rising sun vet jag inte. I Humleklo värld så var det förmodligen så.


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Wernis: Menade att det var lite trångt om utrymmet pga alla ord - inte just att du tjatade om en lång röd matta ;)

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Avslappnad

  • Gäst
Schysst låt! :)

Starka Magnellvibbar på denna. Eko var redan inne på proggspåret såg jag. ;)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillade texten nästan hela tiden utan reffen B)
snyggt lir som det skall vara ... bara där

tony
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, oerhört kompetent utfört -inget snack där.

Däremot gillar jag inte riktigt genren som sådan, så det blir lixom lite torftigt kommenterat  :unsure:

Äh, bra gjort. snygga stämmor :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Får känslan av Winnerbäck/Hellström. Som inte är min favoritmusik kan jag väl erkänna.

Som Emu säger så är det kompetent genomfört, klanderfritt. Mixen känns även den rätt för låten.

Men den här låten har jag väl hört en triljon gånger förr, minst. Snudd på snarlika förpackningar med. Vilket sätter texten i centrum, det enda som skiljer mot allt annat.

Jag tycker om texten, snyggt skriven och lagom intressant. Däremot känns frasen "bungyjump unplugged" inslängd för att ge en intressant titel på låten. Tycker jag då. Resten av texten gillar jag.

Det var väl det lilla jag hade att säga om detta. :)

 


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wernis: Menade att det var lite trångt om utrymmet pga alla ord - inte just att du tjatade om en lång röd matta ;)
Såklart.  :lol:

Schysst låt! :)
Starka Magnellvibbar på denna. Eko var redan inne på proggspåret såg jag. ;)
Tack.

gillade texten nästan hela tiden utan reffen B)
snyggt lir som det skall vara ... bara där

tony
Tack tror jag :blink:

 :D

Ja, oerhört kompetent utfört -inget snack där.

Däremot gillar jag inte riktigt genren som sådan, så det blir lixom lite torftigt kommenterat  :unsure:

Äh, bra gjort. snygga stämmor :)
Fint. Vem fan vill spela fint förresten? :lol:

Får känslan av Winnerbäck/Hellström. Som inte är min favoritmusik kan jag väl erkänna.

Som Emu säger så är det kompetent genomfört, klanderfritt. Mixen känns även den rätt för låten.

Men den här låten har jag väl hört en triljon gånger förr, minst. Snudd på snarlika förpackningar med. Vilket sätter texten i centrum, det enda som skiljer mot allt annat.

Jag tycker om texten, snyggt skriven och lagom intressant. Däremot känns frasen "bungyjump unplugged" inslängd för att ge en intressant titel på låten. Tycker jag då. Resten av texten gillar jag.

Det var väl det lilla jag hade att säga om detta. :)

Usch va tråkigt att bara vara kompetent. Som en riktigt korrekt myndighetsperson. Inga fel, men inga rätt heller. Och jättetråkigt. Japp!!

:lol::lol:

Får väl i ärlighetens namn säga att jag spelade in låten mest för att ha något att spela in. Skrevs som sagt 1992. Jag tycker det är ett bra sätt att få ur sig lite inspelningsabstinens att plocka upp nån gammal låt och damma så man slipper vara kreativ när det gäller komponerandet utan bara kan koncentrera sig på inspelningen.

Bungyjump unplugged tycker jag beskriver rätt bra va låten handlar om även om det kanske var effektsökeri med en sådan titel. Det vet jag inte. Jag är oskyldig.

Tack Freddy.


Eq: Text finns längst upp nu förresten...
« Senast ändrad: 24.04.2009, 00:12:29 by Wernborg »


freddy

  • Gäst
Du har inte druckit för mycket, det är faktiskt dubbelt.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Eq: Text finns längst upp nu förresten...

Tackar! Fyndig låttitel, verkligen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Du har inte druckit för mycket, det är faktiskt dubbelt.
Tack tack så så mycket mycket ! !  :D  :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Han har börjat stamma också!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Oj! Detta var skoj
Riktig Magnelliks låt detta - i utförande, arr och text
Texten är riktigt bra
Likaså gitarrplocket
du har en annan röst på denna - gillar uttrycket
Många ord blir lite snubbel på några ställen men vad gör det
skön låt - kul att lyssna på!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Oj! Detta var skoj
Riktig Magnelliks låt detta - i utförande, arr och text
Texten är riktigt bra
Likaså gitarrplocket
du har en annan röst på denna - gillar uttrycket
Många ord blir lite snubbel på några ställen men vad gör det
skön låt - kul att lyssna på!
andra låten jag gör där jag får referenser till magnell.
Kul att det gillas. ska hälsa jonas att texten är bra.
tackar

 :D


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Bra text och bra sång - finfin överstämma, sitter tajt. Låten är väl rent så ordinär. Mycket bra gitarrer som plockar lite här och där. Önskar faktist att det finns nån gura som lägger långa ackord, för att fylla ut. Det kanske gör det, men jag hör den inte,
Bra sväng är det. :rolleyes:


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Trivsam låt, bra framfört, lite countryaktig men inte så mycket tyckte jag.
Texten var bra, gillar sådana textrader som man 'ser' framför sig,
fast "bungyjump unplugged", ja den kanske man inte vill se :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531