Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Why do you bury your head in the sand?

<< < (6/6)

Eddi:

--- Citat från: Yllet skrivet 23.04.2009, 00:58:41 ---
--- Citat från: Eko skrivet 23.04.2009, 00:55:23 ---Ja nu låter allt grymt bra Jon. Har du aldrig några latencyproblem?
Eko

--- Slut citat ---

Om du menar fördröning av ljudet så är svaret nej. Använder ett externt firewire saffire-ljudkort och spelar in med 4ms latency, dock mixar jag allt med 46ms för att datorn ska orka med fler pluggar.

Varför undrar du det förresten? :)

--- Slut citat ---
Eftersom jag har det och det är inge kul när man mixar - ditt låter så problemfritt och nu fick jag höra att det var så. Ett extremt Firewire Saffire-kort hm.. ska kolla efter det men då kan man väl inte samtidigt köra Toneport antar jag - ursäkta för OT
Eko

Marruschkka:
Vad bra det låter här, en helschyst feel-good låt..och vilket fint ljud du alltid får till..det kan man bli jätteavis på ju..en annan sitter i nybörjarskola i det avseendet ;)

Det är bara te att lyssne & läre..på hur bra det kan låta då :rolleyes:
Tack för det.

/Marr

Yllet:
Eko Det är detta ljudkortet jag har: http://www.focusrite.com/products/saffire/saffire/
Finns även en lillebror som heter LE, som jag kan rekommendera. Exakt samma kort, fast utan inbyggda effekter (som man ändå aldrig använder)

Dock är väl frågan om du behöver ett externt ljudkort. Kör du bärbar eller stationär dator? Saken är den att jag tänkte sälja mitt kort rätt snart för en billig peng. Kanske 2000 kr, kostar väl det dubbla nytt. Så om du är intresserad så säg till. Ska nämligen skaffa ett internt ljudkort till min stationära dator.

Hejs!

Eddi:
Pm:ar dig Jon
Eko

ynot:
har hört stucket o texten förr men.....
lite som orden jag älskar dig som kan vara lite slitna o klicheaktiga.
men om dom känns som dom är menade till mig från nån jag tycker om berör dom.
så känns det ..
tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion