Forum > Demolåtar
Ekki ekki ekki - t-pau
SYNTH:
Slags jazzrock med inslag av blues som låter förbaskat bra, snyggt mannen! :D
En skönt orgelspel. ;)
Wernborg:
--- Citat från: mixuz skrivet 18.04.2009, 16:14:59 ---det låter som jazzrock från 70-talet.. lite jan akkerman över gitarrspelet..
--- Slut citat ---
:) Ok. Tack.
--- Citat från: ynot skrivet 18.04.2009, 15:25:18 ---lite som att höra när bandet värmer upp i garaget;)
vandara om kring på femman i götet i försöker hitta en toalett.
shyst lir o lysande låt namn ... trodde förste det var en finsk tango
godis
tony
--- Slut citat ---
Tackar Tony.
--- Citat från: freddy skrivet 18.04.2009, 11:14:58 ---Lite som när jag lirar jazz, man väljer lite toner som är "utanför" och tycker det låter jazz. :)
Känns som det är mycket blues/rock i botten, mer än jazz. Gillar gitarrljudet!
Trummorna funkar inte riktigt för mig, ligger även lite konstigt i ljudbilden. Jag föreställer mig nämligen att detta är ett liveband som lirar lite.
Ska bli kul att höra/se vad du kommer spela in framöver, känns som det är mer på G. Något mer tematiskt kanske? :D
--- Slut citat ---
:lol: :lol: Teknik och annat i låten kanske är mer blues än jazz ja. För mig är jazz mer än att bara spela modalt över ackorden, även om denna låt bara är ett ackord, mer en inställning och attityd än teori, så detta ÄR jazz. Definition by W. :D
Trummorna var faktiskt det som jag gjorde först. Hittade nåt krukljud jag gillade. Du har säkert rätt. Borde väl komplettera/byta ut till trumset istället.
--- Citat från: martinm skrivet 18.04.2009, 09:04:58 ---Jorå, soundet är bra. Speciellt på gitarren.
Skön improvisation men kanske en aning ostrukturerat för min smak fastän att jag för några år sedan inbillade mig att jag gillade John Coltranes vansinnesimprovisationer.
Känner så väl igen det där "ekki t-pau". Vad är det nu det kommer ifrån?
:P
--- Slut citat ---
Kul att gitarrljudet funkar. Får bli mer uppmickat i fortsättningen tror jag. Ostrukturerat är det. Finns faktiskt inte en en ansats till struktur. :lol:
--- Citat från: bow35 skrivet 18.04.2009, 08:16:25 ---Ja det är inte ofta jag diggar jazz. Men nu gjorde jag det. Mycket glädje lyser igenom musiken.
--- Slut citat ---
Kul. Tack. :)
--- Citat från: Eko skrivet 18.04.2009, 00:40:03 ---Svinbra hel enkelt. :lol: like a lot!!!!!!
Eko
--- Slut citat ---
Tack som fan. :wub:
--- Citat från: Emulator skrivet 18.04.2009, 00:22:39 ---oj jävlar :ph34r:
--- Slut citat ---
Ja fan. B)
Kul med kommentarer. :wub:
Harmonica mike:
Ja för faen!
Tyckte det var lite väl många svordomar så jag klippte till med en till :)
Grymt skönt sväng här Wernis,några felslag på orgeln - men vad faen - nu får du inte bli sån Mike..I övrigt kanon!
Jag gillar trummorna.Lite ovanligt sound,helt klart spännande..Schysst sound i guran och kopplingen mellan jazz och blues - mumma!!
Mvh
Micael
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.04.2009, 21:06:25 ---Ja för faen!
Tyckte det var lite väl många svordomar så jag klippte till med en till :)
Grymt skönt sväng här Wernis,några felslag på orgeln - men vad faen - nu får du inte bli sån Mike..I övrigt kanon!
Jag gillar trummorna.Lite ovanligt sound,helt klart spännande..Schysst sound i guran och kopplingen mellan jazz och blues - mumma!!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Härligt. Tack
Tänkte bara bjuda på en inspirationskälla också, ursprungligen från underbara "We want Miles" från 1981.
Spotify-länk:
Avslappnad:
Schysst gitarrljud, verkar vara en bra stärkare. Låten då? Mja alldeles för stökig för min del, trots att jag egentligen gillar "trådlösa" låtar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida