Har en gammal p4 3,4ghz som börjar bli alltmer sliten.
Förra helgen tog det mig två dagar innan jag lyckades få skiten att starta, funkade sedan klanderfritt under veckan men igår tog det stopp.
Hade ett projekt igång i Nuendo och av misstag stängde jag av ljudkortet. Av ngn anledning sade datorn inte ifrån och jag tryckte igång det igen i hopp om att det skulle fungera, då jag ännu inte rört ngt i Nuendo efter att jag råkade stänga av.
Kortet gick igång och fortfarande inga protester från datorn, men när jag tryckte på play.......
Då sade den ifrån minsan och bytte glatt över till standard asio-rutinerna istället för motu rutinerna.
Provade att starta om datorn för att allt skulle laddas om igen, men när jag försöker byta till Motu-rutinerna stöter Nuendo på ett oväntat fel och man måste stänga av. Ominstallerade förs ljudkortet, startade om och testade. Ingen skillnad.
Installerade sedan om Nuendo, startade om och testade men ingen skillnad. Det går helt enkelt inte att byta till Motu's asio hur jag än gör.
Alla andra funkar dock. Soundblasterkortets asio funkar fint, full duplex, funkar fint osv. Men det är ju inget jag kan använda för musiken!!!
Hjälp!! Vad kan jag göra???

/ Andréas