Forum > Demolåtar

Avslappnad - Cafe Latte

(1/3) > >>

Avslappnad:
Då studion är riven men datorn fortfarande är uppkopplad, bestämde jag mig för att klicka fram något. Har ingen aning hur det blev, ok för att vara "ospelat". Kom gärna med förslag vad som ska bort och vad som kan(ska) vara kvar. Det blev något likande Acid Jazz med progressiva ambientinslag.  ;)

Cafe Latte

Clemens:
Tjena!

Introt gillas och synthtemat efter är riktigt bra!   B) ...skulle nog gilla om det fortsatte på den vägen..lite senare haltar trummorna en aning..eller känns lite stela, men är väl ett utkast kan jag tänka...jag skulle föredra synthtemat och utveckling  och uppbyggnad runt detta..men det är jag det... :rolleyes: /C

Avslappnad:

--- Citat från: Clemens skrivet 16.04.2009, 18:49:27 ---Tjena!

Introt gillas och synthtemat efter är riktigt bra!   B) ...skulle nog gilla om det fortsatte på den vägen..lite senare haltar trummorna en aning..eller känns lite stela, men är väl ett utkast kan jag tänka...jag skulle föredra synthtemat och utveckling  och uppbyggnad runt detta..men det är jag det... :rolleyes: /C

--- Slut citat ---

OK, tack för tipsen! :)
Jag tror att trummorna och basen ligger lite förbi varandra och det är det du reagerar på, får fixas till. Då det är allra första ordentliga klickstycket så är jag ändå hyfsat nöjd. Då jag improviserar fram 99% av allt jag gör är det lite svårt att klicka fram samma spontana sak, åtminstone än så länge...

Ska bolla runt lite och tänka på synthemat, får se vad det blir.  :)

Eddi:
Otroligt bra ljud ! Är det första som slår mig. Kompositionen är också väldigt bra bygg vidare på detta Jay.
Eko

Avslappnad:

--- Citat från: Eko skrivet 16.04.2009, 21:17:27 ---Otroligt bra ljud ! Är det första som slår mig. Kompositionen är också väldigt bra bygg vidare på detta Jay.
Eko

--- Slut citat ---
Tack Eko, vad kul att gillar! :) Ljuden är i första hand från Halion One, Kore, Kontakt3 och EZ Drums. Sen finns några andra gratissyntar också. Mjukt är kul, lätt att få till brusfria inspelningar med dem.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion