Forum > Färdiga produktioner

equality - Välkommen Hem

<< < (10/12) > >>

equality:

--- Citat från: Åsa skrivet 08.09.2009, 13:09:08 ---Tjenare Eq!
Det blir en lite sisådär kommentar här, men ändock.
Skrämmer igång mina sjuka öron här, gör ont att lyssna på musik haha!
Låten gillar jag, det är ju huvusaken det. Kören.. tycker nog fortfarande att den ligger lite för högt, men är du nöjd så är det ju huvudsaken  :) Blev inte så mkt kör kvar efter att det som inte synkade efter nya leaden togs bort men det behöver inte vara mer körer än såhär heller så, jag tycker det funkar fint  :)

Mysig låt!

--- Slut citat ---

Osjälviskt att du vill ha kören lägre. Själv är jag mycket nöjd med den. Möjligen kika över panningen som Mahan är inne på. Tyckte jag var noggrann med den också. Försökte ju klippa till de där fraserna som inte synkade med den här sångtagningen men du hade nog rätt att det lät fel. Beklagar att jag bytte lead men den förra lät så ansträngd. Massa mer kör än i första versionen ändå.  :) Tack för att du medverkade! Lyfter en massa som alltid. Krya på dig nu och vila öronen!  :)

Harmonica mike:
Tjenare.

Var ett tag sedan jag lyssnade på denna.Jag tycker det låter bra nu.Såg att du tyckte du saknade nåt i arret..Jag lirade lite munspel till detta,smakfullt och med nåt fills här och där - det kanske kan vara nåt..?

Klipper in ett kort lir i tråden på en stund så får du höra hur jag menade..

Mike

Harmonica mike:
Ja då är munspelet  levererat  :)

Mike

equality:
 :wub: Gillar hur du förgyller andras låtar med din oanmälda pålägg. Och nu fick jag en swung av ditt trollspö. Jättefint! Måste lyssna i lite bättre betingelser än vad jag har just nu (minidator med mp3-lurar)  Återkommer i pm om det är ok? Tack HM! Kul!

equality:

--- Citat från: mahan skrivet 08.09.2009, 18:10:53 ---Tjou EQ!
Ja jisses... detta smälter jag fullständigt för :wub:
Denna genre härskar du över suverääänt.
Har inte läst tidigare inlägg här i tråden men denna typs musik adderat med en snygg text = SUPERBRA!

Visst kommer jag att såga åxå, så panga inte med hängslen ännu ;)
- tjaka tjaka virvelliret efter 1:30 måste ner några snäpp för att inte sticka över t.ex den snygga kören
- samma input ger jag om basen, den ska ner med två eller kanske tre snäpp, nu sitter deen lixåm längst fram i ljudbilden, hela vägen. Bra spelat o bra sound dock!

- kan vara min lyssning men tycker att kören ligger aningen på sidan i ljudbilden, kunde justeras mera till centrum och breddas ut jämt till vänter o höger... (jisses vilka förklaringar) :)

Hyrkkölä stugjury kom till 5/4 och inväntar ny mix! :D

h.  johan

--- Slut citat ---

Jättebra feedb Johan! Skall noga granska mixen igen efter dina förslag. Alltid gillat hög bas i mixarna men jag kanske är ute och cyklar med den liksom med visparna och nu kommer HM på munspel också! Yeehaa!! Mer jobb men kul sånt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion