Forum > Färdiga produktioner
equality - Välkommen Hem
Yllet:
Då ska vi se vad gubben hittat på.
Fint och stämningsfull. Men här får man skruva upp volymen, du kan gott kräma på med en 3-4 db på mastern ;) Inte för att vinna loudness-kriget, men för att låten ska ligga jämt med andra låtar.
Mixen är ju lysande, öppen och fin ljudbild. Allt får plats. Det ända jag egentligen reagerade på sådär spontant var att kontran försvann lite när trummorna tittade in. På det hela taget skulle jag nog vilja lyfta fram basljudet lite mer.
Fin text...
Oj förresten, jag gillar inte Åsas körgrej, det låter som nån reklamfilm för Ajax, dessutom ligger den onaurligt i mixen :) Den låter mycket mer processad än den övriga mixen (som känns naturlig och dynamisk)
Tack för mig.
/Jon
equality:
Tack Jon! Bra att du tycker man kan kräma på lite till. Jag tycker det är ett vågspel varje gång! :unsure: Kul att du tycker låten funkar i övrigt. Ska kika på kontranivån där efter trummorna. Har för mig att jag höjde något ändå... :D
"Reklam för Ajax" :P Alla kan ju inte tycka lika om allt. Själv älskar jag Åsas kör men jag lyckades sabba ljudet något, det är jag medveten om. Åsa har en bättre mix som är på G. Tack igen för bra feedb och tips!
freddy:
Jag lyssnade en gång till på låten och det är egentligen bara kören som känns konstig i mixen. Men den är på G som jag förstår det. Det var någon annan som föreslog att kören skulle ligga under din sång istället för som ett svar, om jag inte minns fel. Tror det skulle bli bättre och mindre "ajax". ;)
Alltså att kören ger rymd och djup till refrängen istället för att svara dig. Det tror jag på iaf. :)
91:an:
Här visar du återigen din storhet som kompositör/textmakare och arret är hur bra som helst, precist utan att vara för mycket eller för litet utan allt kompletterar varann snyggt. Och när så trummet kommer in ett stycke in skruvas drivet upp ännu ett snäpp. Det enda som är synd är att tonarten är något för hög för att sången ska kännas riktigt bekväm, men att pitcha upp solosång brukar inte ge acceptabelt resultat. Däremot pitcha ner ett gitarrkomp brukar funka utan att det låter konstigt om man vill sänka tonarten :)
equality:
freddy: Hade ingen aning om att svarskörer för tankarna till Ajax! :o :P Jag gillar ju det... :)
91:an Jätttekul att du tycker att komposition och text funkar. Svårt att pitcha om nu, tycker inte det brukar bli bra i Sonar. Thanks mate!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida