Forum > Demolåtar

Live on the Run

<< < (4/10) > >>

Emulator:
jag tycker balansen i ävrigt lät riktigt bra. inte lysnat i monitorer dock, men låter det bra i denna brukar det vara bra :)

Wernborg:
Håller med föregående om att sången är för torr och för nära. Lite tveksam till uttrycket i sången. Liksom lite för lite attityd. Tror liksom Emu att en lätt distorderad dito skulle hjälpa upp slutresultatet. Det brukar hjälpa att sjunga med disten påslagen i realtid också så att man hör slutresultatet direkt. Gitarrerna spelar väldigt mysiga riff, men jag tycker dom är för tunna i soundet. Mer kropp och trä på nåt sätt. Kornstad tyckte det lät Judas Priest och jag kan hålla med. Liiiiite tajtare ljudbild så kunde den platsat på Sin after sin.  :D

Bra jobbat.

Bengan_gbg:
Ok..en rev 05 då...(hinner ju göra några mellan som man inte presenterar med...)

Live on the Run

Mer reverb, lägre volym och dist på sången....de tunna gitarrerna har jag inte gjort ngt åt. Tror de får vara. Klippte bort lite konstigheter med men det är nog inte överdrivet tight nu heller ;)

Eddi:
Vete tusan hur du har betett dig men det här är helt perfekt mixning allt går fram som ett snälltåg och du har fått med dynamiken hur tjusigt som helst. Fantastiskt bra nu!!
Eko

bow35:
Ja min ribba sitter högt. Jag lyssnade nämligen på några gamla Accetplåtar igår. Och Dirkschnider är ju jävligt ösig i rösten. Men tycker att denna lite mer laidbackrösten + kör funkar den också på sitt sätt. Gurorna är klockrena. Håller med Kornstad att det inte låter som om trummorna och resten av gänget spelar ihop hela tiden.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion