Forum > Demolåtar
Robert Höglund - When the Morning Comes
egghuvud:
Hmm jodå för katten det är skitsnyggt. Men det innehåller inte en enda överaskning. Allting låter precis som det borde och det stör mig lite. Det borde finnas något slags "egg" eller något som gjorde att jag fastnade lite hårdare. För låten är bra, instrumenteringen perfekt, framförandet jättebra, mixen snygg, men.... jag har hört det förut.
Vad gäller sången så har jag lite svårt att förstå det där "telefonljudet" som gör att det låte rlite platt och innestängt. Tycker inte att det funkar. Ibland så blir din röst på gränsen till lite sensuell och det funkar inte på mig när det är sådär bluesigt. hellre då att du sjöng ut mer, men det är en smaksak.
När jag ändå är inne och småpetar på detaljer så finns det några tveksamma toner i sången t e x When the morning comes vid 2.40 det är nog inte falskt, men det låter lite tveksamt. Där var något ställe till men det orkar jag inte hitta nu. Lite saker får man ändå släppa igenom :)
I övrigt så sjunger du jättebra och har en härlig och säker röst. :)
Robert Höglund:
OJ!!
Tusen, tusen tack för alla kommentarer!
Bengan: Japp B)
Yllet: Jag håller verkligen med om kaggen, men ev. kommer det bankas livetrummor på denna, tror att det gör susen.
Hogge: :o Tack! Det värmer verkligen. Skivan är snart klar så då ska jag se till att du får låtarna :)
Cykeln: Samma gäller dig! :)
Egghuvud: Det låter slickt, för slickt tycker jag med. Ska jobba mer med soundet.
Angående min originalitet så kan jag nog direkt säga att det kommer aldrig komma något från mig som låter nyskapande tyvärr.
Sången är ju, som vanligt, mitt stora bekymmer. Har lagt ned väldigt mkt tid på sången på just denna låt. Har tagit om och tagit om, tråkigt att du inte tycker det funkar för jag tror tyvärr inte jag kan prestera mer än så här...hade gärna velat kunna det men...
egghuvud:
--- Citat från: Robert Höglund skrivet 15.04.2009, 16:03:54 ---Sången är ju, som vanligt, mitt stora bekymmer. Har lagt ned väldigt mkt tid på sången på just denna låt. Har tagit om och tagit om, tråkigt att du inte tycker det funkar för jag tror tyvärr inte jag kan prestera mer än så här...hade gärna velat kunna det men...
--- Slut citat ---
Njaee då missförstod du mig nog. Jag tycker att sången är skitbra. Jag bara pillade lite med detaljer och så gillade jag inte ljudet, men det är helt och hållet en smaksak. Jag tror jag gnäller mer på sådana där små detaljer med folk som verkligen låter riktigt bra. Allting kan ju lyftas ytterligare en millimeter eller hur? :) :)
Robert Höglund:
--- Citat från: egghuvud skrivet 15.04.2009, 16:18:44 ---
--- Citat från: Robert Höglund skrivet 15.04.2009, 16:03:54 ---Sången är ju, som vanligt, mitt stora bekymmer. Har lagt ned väldigt mkt tid på sången på just denna låt. Har tagit om och tagit om, tråkigt att du inte tycker det funkar för jag tror tyvärr inte jag kan prestera mer än så här...hade gärna velat kunna det men...
--- Slut citat ---
Njaee då missförstod du mig nog. Jag tycker att sången är skitbra. Jag bara pillade lite med detaljer och så gillade jag inte ljudet, men det är helt och hållet en smaksak. Jag tror jag gnäller mer på sådana där små detaljer med folk som verkligen låter riktigt bra. Allting kan ju lyftas ytterligare en millimeter eller hur? :) :)
--- Slut citat ---
:) Oh, jo. Så tänker jag hela tiden, jag blir liksom aldrig nöjd. Kan lägga om sången på denna 10 gånger till, men kommer ändå känna att det inte är perfekt. Men jag pallar inte mer nu, det är ju nio låtar till som ska putsas med :)
Gurano:
En lugn och behaglig låt. Inte mycket neggo att säga om den inte :)
Men är det bara jag som tycker att sologuran har en sista sur ton på ca 1,57 i min spelare? Där du sjunger "Ive been screaming" så tycker jag alltså att sista tonen ska upp lite.
Ha det
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida