Kontrollrummet

M-audio Projectmix

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Hej alla glada,

Har köpt mig en projectmix, och gillar vad jag ser och hur det fungerar men har dock en fråga! Alla kanaler funkar utom 2an jag kan spela in och så som på alla andra kanaler men det klickar och knastrar och låter som en pot kan göra ibland när det är oxider på den!

Nu misstänker jag att det är preampen som är åt helvete!? Någon som vet vad man kan testa för att se vad som är fel och vad kostar det att byta en preamp på en sådan här om den är paj? Och slutligen var kan man lämna in den? Jag köpte min begagnad men som sagt vill ha bukt med problemet på 2ans kanal!

Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta problemet!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hej alla glada,

Har köpt mig en projectmix, och gillar vad jag ser och hur det fungerar men har dock en fråga! Alla kanaler funkar utom 2an jag kan spela in och så som på alla andra kanaler men det klickar och knastrar och låter som en pot kan göra ibland när det är oxider på den!

Nu misstänker jag att det är preampen som är åt helvete!? Någon som vet vad man kan testa för att se vad som är fel och vad kostar det att byta en preamp på en sådan här om den är paj? Och slutligen var kan man lämna in den? Jag köpte min begagnad men som sagt vill ha bukt med problemet på 2ans kanal!

Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta problemet!

Kan det vara så att du har garanti trots att du köpte den begagnad?


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Hej alla glada,

Har köpt mig en projectmix, och gillar vad jag ser och hur det fungerar men har dock en fråga! Alla kanaler funkar utom 2an jag kan spela in och så som på alla andra kanaler men det klickar och knastrar och låter som en pot kan göra ibland när det är oxider på den!

Nu misstänker jag att det är preampen som är åt helvete!? Någon som vet vad man kan testa för att se vad som är fel och vad kostar det att byta en preamp på en sådan här om den är paj? Och slutligen var kan man lämna in den? Jag köpte min begagnad men som sagt vill ha bukt med problemet på 2ans kanal!

Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta problemet!

Kan det vara så att du har garanti trots att du köpte den begagnad?

Jag frågade men fick till svar att det inte fanns något kvitto och att det inte fanns garanti ... men att den fungerade helt perfekt!
Riktigt så var ju inte fallet men det hade ju varit trevligt att få igång den kanalen så att den funkar som den ska ;) frågan är var man kan lämna den och vad det kan tänkas kosta!


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Lämna tillbaks den eller begär att få ett billigare pris om den är trasig, om det nu inte redan var en tokbillig deal.. Annars är det väl att gå till närmaste musikaffär eller om du känner till någon audioelektronik "verkstad" i närheten som kan tänka sig ta sig an den.

Det knastrar säger du. När knastrar det? Konstant? När du vrider på gain ratten? När du har en mick inkopplad? Utan? Testat med olika mickar/kablar?
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Lämna tillbaks den eller begär att få ett billigare pris om den är trasig, om det nu inte redan var en tokbillig deal.. Annars är det väl att gå till närmaste musikaffär eller om du känner till någon audioelektronik "verkstad" i närheten som kan tänka sig ta sig an den.

Det knastrar säger du. När knastrar det? Konstant? När du vrider på gain ratten? När du har en mick inkopplad? Utan? Testat med olika mickar/kablar?

Spelar ingen roll om det är mick eller instrument! Behöver inte ens ha något ikopplat utan det räcker med att jag öppnar och rec "enable" den kanalen så klick/knastrar det utan att jag rör vid något! Återkommande interval så det är ett hyggligt jämnt klick med!

Dealen var nog vad man kan kalla för hyggligt billig tycker jag!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tillräckligt billigt för sju ingångar med preamps? :D kan du mutea bort ljudet?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Spelar ingen roll om det är mick eller instrument! Behöver inte ens ha något ikopplat utan det räcker med att jag öppnar och rec "enable" den kanalen så klick/knastrar det utan att jag rör vid något! Återkommande interval så det är ett hyggligt jämnt klick med!

Dealen var nog vad man kan kalla för hyggligt billig tycker jag!

Var det såpass billigt att det täcker reparation och känns värt besväret, jämfört med "rimligt" andrahandsvärde? Annars är det bara att lämna igen den och begära pengarna tillbaka tycker jag.
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Ljudet behöver inte mutas bort, det hörs endast om man rec enablar den ingången .... men det känns ju som om man borde kunna få tag på en komplett sats och byta preampen för jag kan inte förstå vad det annars skulle kunna vara som är fel .... eller vad tror ni?

Sedan när det gäller priset, så vet jag inte vad ett rimligt andrahands värde kan vara, eftersom man sällan eller aldrig ser dessa på marknaden!

Men en bra bit under halva nypriset kan jag säga ... beroende på var man tittar!

Finns det någon i Malmö som man kan lämna in den till som kan felsöka ? Hittar inget på google!