Kontrollrummet

Cykeln David R Marre - Värdshuset (v2, 09-04-19)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN: Värdshuset
ARTIST/GRUPP: Stefan Olsson
GENRE: Visa
LÅTLÄNGD: 8.04
Musik: Stefan Olsson
Text: Erik Axel Karlfeldt
EV. MEDVERKANDE: Marre kör och slutwail, David Roennlund fiol
INSPELNINGSÅR: våren 2009
FORMAT: mp3

Här kommer nr 4 i EAK-projektet
Tanken var att, till denna mustiga text, försöka skriva något som låter som, eller med en känsla av Dylan och Stones . Ville ha kören ungefär som den på Stones Sympathy for the Devil och fiolen som den på Dylans Hurricane. Tycker att Marre hittat precis den kör jag ville ha och David just den fiol med lite Zigenar-svaj jag var ute efter. Tack så hemskt mycket att ni ville vara med och ge denna visa must och märg!

Version 2 - 09-04-19 - Tack för alla förslag till förbättringar och korrigeringar. Har skruvat och trixat enligt förslagen från främst mahan, rattlesnake och emulator - vet dock inte om jag lyckats uppnå det ni påpekar.

http://www.box.net/shared/gd875fvq01

Texten/Dikten,  ur diktsamlingen Flora och Pomona, 1906, finns här
http://runeberg.org/display.pl?mode=facsimile&work=eakdikt&page=0202
« Senast ändrad: 19.04.2009, 17:00:27 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


freddy

  • Gäst
Okej..

Verserna är så många som dom är antar jag. Det känns annars alldeles för långt detta stycke. Jag märker att du bjuder på variation genom att fylla på med instrument med tiden, men det räcker ändå inte för mig. Det blir alldeles för tradigt. Dock har jag inga förslag på lösning heller, det är nog som det är i detta fall :)

Antar att du inte vill beskära antalet verser?

Annars tycker jag helheten var schyst. Byggs upp snyggt. Men halva låten hade räckt för min del.

Bra jobbat samtliga.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Vår nya Cornelis Vreeswijk jag gillar låten en riktigt go skön låt! :D


Avslappnad

  • Gäst
Jäsiken, det blev riktigt smarrigt! :)

Snyggt jobbat alla tre, lagom balans, lite hyss och mums. :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
8:04 - jag fasar ska jag trycka på den gröna knappen. På den tiden var ju en sådan här dikt dåtidens motsvarighet till Dallas etc. Det fanns just inte så mycket annat som pockade på uppmärksamheten i de halvmörka finrummen upplysta av stearinljus och en o annan karbidlampförsedd veranda. De som kunde läsa dikter var högt uppskattade och de som både diktade och tonsatte var alla festers medelpunkt.
Här tycker jag att Stefan tar med sig det arvet från forna dagar och såväl tolkar som tonsätter denna dikt på ett bra sätt. Arret byggs på eftersom och det blir aldrig några tråkiga 8 minuter - Stones och Dylan är inget jag direkt saknar när Marre kommer in med sin helt egna röst på det här braiga sättet och tutar igång kören, Davids fiol passar bra men jag skulle kunna tänka mig fler utsvävningar, ljudet håller fint. Både percussion och gitarr smälter in på ett härligt sätt.
 :D :D :D :D :) från Huddinge
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
freddy
Tackar för de, trots tradigheten, ändå goda omdömena om helhet och uppbyggnad.
och verserna är just de de är - man ändrar inte i Nobelpristagares dikter  :D
Men jag kan förstå din upplevelsen av tradighet. Det är tre ackord som går runt i åtta minuter - man kan säga att det är ett försök att se om det går att trots detta få till dynamik och spänning som gör att man vill fortsätta lyssna.
Tack för lyssning!

SYNTH
Cornelis är den av våra största inom visan, så det är att ta i - men tack!

Avslappnad
Vad kul att höra!

Eko
Tack för att du trots fasna tryckte på knappen - jag förstår så väl att det är långt.
Kul att du gillar tolkning och tonsättning - och skönt att höra att det trots längden inte blir långtråkigt.
Skriver under på det där om Marre och David! Fler utsvävningar på fiolen hmm - menar du att spelet skulle var friare eller att D ska ges utrymme även i andra partier - ex under en vers?
Tack för de glada Huddingegubbarna!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Cykeln!
Absolut härlig låt detta, sitter som kniv på släggskaft...   eller hur det nu sägs! :D
Med ett enkelt arr har du hittat allt som behövs för en superlåt!

Först tänkte jag föreslå att lämna bort bas och trummor men....... om det är helt nödvändigt så, ok spara dom.
Men dra ner på dom så att acken kommer mera upp, den tycker jag låter så in  i hel... e snygg!
Och framförallt stratons clen riff som följer med från början låter toppen, upp med den!
Sången o texten e snygg. Soundet på sången störs dock av en chorus, så håll sången clean!
Och tappa bort distsolot, det passar inte alls in i denna låt! Detta är en helt o fantastisk "unplugged" låt med skitsnygg acke o norskefiol!

SNYGGT JOBBAT!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Extremt mycket text och tyvärr så framförs det på ett sätt som gör att jag inte lyssnar på en enda stavelse tyvärr. Det går för fort helt enkelt och lämnas inget rum för luft.

Bra framfört såklart, men inget för mig.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar musiken mycket men har svårt för texten faktiskt, du nämde dyllan som en ledstjärna då får det vara mer hjärta o mindre ekvilibristisk tanke för mig ialla fall i ord o yttryck.

tråkig ynot på denna låt men det bjussar ja på

allt gott
tony
att leva är att dö


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Häftigt projekt och bra upplägg. Din tonsättning av Karlfeldts text är ju  genial!

Jag lyssnar igenom hela låten utan att titta på klockan, så för mig kändes den inte så lång.

Bra mix, finns inget att klaga på förutom att Marre tycker jag kunde ha varit sjuttiotalspanorerad extremt höger- vänster, och att det känns lite statiskt i stereobilden. Alla instrument håller sig snällt på sin plats, jag vill ha en vandring på något instrument när spänningen trappas upp i texten!

Sången är bra, men lite sluddring emellanåt. Ett par ord stämmer inte med texten riktigt heller... :rolleyes:

Alla instrument gör ett bra jobb, det är inget som är fel i stilen heller. Det jag kunde önska vore lite snabbare intoneringar på fioltonerna, det låter falskt innan tonen är hemma.

Men som helhet - skitbra. Och jag har missat tre andra delar  :huh: - de lär jag kolla upp! :)


DON'T PANIC


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Skön malande ackordgång där jag tänker lite Warren Zevon och Warevolves of London särsklit när pianot äntrar efter några minuter. Bra successiva pålägg. Felan är väldigt smakfull liksom elguran. Textyen är intehelt lätt att följa men framföret är ju super som alltid när du står bakom micken.
Bra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Alla instrument gör ett bra jobb, det är inget som är fel i stilen heller. Det jag kunde önska vore lite snabbare intoneringar på fioltonerna, det låter falskt innan tonen är hemma.

hm... jo glisandot är kanske lite långt  :unsure:
Svår avväging mellan gliss/falskt ....
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är en briljant text
det är satans många verser,

Jag tänker Bellman.. Sweet home alabama, men av helt andra orsaker.

Kanske skall du ta bort några verser för att göra detlättlyssnare  och att återlyssna.

Annars briljant sjunget av dig och marre...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tjou Cykeln!
Absolut härlig låt detta, sitter som kniv på släggskaft...   eller hur det nu sägs! :D
Med ett enkelt arr har du hittat allt som behövs för en superlåt!

Först tänkte jag föreslå att lämna bort bas och trummor men....... om det är helt nödvändigt så, ok spara dom.
Men dra ner på dom så att acken kommer mera upp, den tycker jag låter så in  i hel... e snygg!
Och framförallt stratons clen riff som följer med från början låter toppen, upp med den!
Sången o texten e snygg. Soundet på sången störs dock av en chorus, så håll sången clean!
Och tappa bort distsolot, det passar inte alls in i denna låt! Detta är en helt o fantastisk "unplugged" låt med skitsnygg acke o norskefiol!

SNYGGT JOBBAT!

h.  johan


Tack så hemskt mycket för detta - det var en fröjd att läsa!  :wub:
Tar till mig tips om mix mm och återkommer med en ny version. Har dock ingen chorus på rösten men ska se om jag kan ta bort annat som kan ha klistrat till det.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Wernborg
Extremt mycket text och tyvärr så framförs det på ett sätt som gör att jag inte lyssnar på en enda stavelse tyvärr. Det går för fort helt enkelt och lämnas inget rum för luft. Bra framfört såklart, men inget för mig.


Har tydligen helt misslyckats med syftet att tonsätta och framföra denna dikt så att man vill lyssna på den  :(  :D

ynot
gillar musiken mycket men har svårt för texten faktiskt, du nämde dyllan som en ledstjärna då får det vara mer hjärta o mindre ekvilibristisk tanke för mig ialla fall i ord o yttryck.
tråkig ynot på denna låt men det bjussar ja på
allt gott
tony


Vad kul att du gillar musiken - den är rätt bluesinproviserad utifrån de tre ackorden låten består av.
Men synd att du inte gillar texten - tycker själv det är, om än ibland lite ålderstigen, en mustig beskrivning av ett värdshus naturen runtikring varur man får öl och kryddor till vin och sprit, de personer som där inmundigar ett och annat, kärlek, girlingar åt krögaren som bara är ute efter att tjäna pengar på våra behov, och som avslutning en gemensam efterdyning i månens sken till dess morgonen gryr.

allt gott till dig oxå  :)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tänker Bellman.. Sweet home alabama, men av helt andra orsaker.
Kanske skall du ta bort några verser för att göra detlättlyssnare  och att återlyssna.

Trivsamt men jag har svårt för så många verser...

Kul koppling som jag inte tänkte på alls, förrän Dividend säger det: Sweet Home Alabama på Bellmans tid!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Alla verser känns inte oundvarbara  :blink:Nä, så det är en möjlighet cykeln :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Sweet home ulla winblad? :D

Nå..jag tycker nog att det är lite lång kanske. En radioedit? Låten som sådan skulle bli mer kärnfull som en treminutare tror jag. Bra sång av alla, och mestadels bra fiol, även om det är några toner där det skär in lite i märgen tyvärr -kortare glissando vore som sagt att föredraga. Lite lite mer reverb på fiolen hade inte skadat, och lite höjning upptill i frekvenserna så fler goa övertoner kommer med?

SÅngen ja: din sång på denna är verkligen skitbra cykeln! MEN sångljudet... det låter ofta som du har nån slapbackdelay eller chorus på, utan att du har det. Jag gissar därför att det är dags för herrn att akustikbehandla lite? jag tror att det är ditt rum vi hör.

ÄR det en massa orsa-panel på väggarna tro? :D  DU har ingen klädkammare eller något du skulle kunna gå in o testa i ? :D


Förutom det med fiolen och låtlängden (som väl kanske inte är helt enkel att ändra på om man vill behålla orginaltext intakt..) så är det mästerligt :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Häftigt projekt och bra upplägg. Din tonsättning av Karlfeldts text är ju  genial!
Jag lyssnar igenom hela låten utan att titta på klockan, så för mig kändes den inte så lång.
Bra mix, finns inget att klaga på förutom att Marre tycker jag kunde ha varit sjuttiotalspanorerad extremt höger- vänster, och att det känns lite statiskt i stereobilden. Alla instrument håller sig snällt på sin plats, jag vill ha en vandring på något instrument när spänningen trappas upp i texten!
Sången är bra, men lite sluddring emellanåt. Ett par ord stämmer inte med texten riktigt heller... :rolleyes:
Alla instrument gör ett bra jobb, det är inget som är fel i stilen heller. Det jag kunde önska vore lite snabbare intoneringar på fioltonerna, det låter falskt innan tonen är hemma.
Men som helhet - skitbra. Och jag har missat tre andra delar  :huh: - de lär jag kolla upp! :)

Tokmycket tack för detta! Genial ... Det ska jag leva på ett tag  :wub:
Jag ska vrida ut Marre lite mer - kanske inte hela vägen
Vandring på något instrument - ska se vad vi kan göra åt saken - vissa vandringar kommer i alla fall i slutet på nästa version
Sluddring sång - you bet - det är första genomsjungningen och det är ju satans många ord - "plura distellat"  :D
Tack för tips och skarpa öron!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
equality
Skön malande ackordgång där jag tänker lite Warren Zevon och Warevolves of London särsklit när pianot äntrar efter några minuter. Bra successiva pålägg. Felan är väldigt smakfull liksom elguran. Textyen är intehelt lätt att följa men framföret är ju super som alltid när du står bakom micken. Bra!


Tack så mycket!
Förstod att du skull höra Warren/Warevolves
 - så influenserna till låten är Dylan (långa texter och fiolen till Hurricane), Stones (kören i Sympaty for the Devil) och Warren Zevon (pianot till Warevolves of London) - kan det  vara någon mer tro?
Nej texten är ju lite ålderlupen och man måste läsa den för att riktigt hänga med - särskilt när sångaren sluddrar grovt på orden

Dividend
Det är en briljant text
det är satans många verser,
Jag tänker Bellman.. Sweet home alabama, men av helt andra orsaker.
Kanske skall du ta bort några verser för att göra detlättlyssnare  och att återlyssna.
Annars briljant sjunget av dig och marre...


Många verser är det. Men det finns ju fler låtar som har många verser. Dylna har ju några "Lady of the Lowlands, Kjell Höglund "Häxprocesser" På ett sätt förstår jag att det kan vara för mycket men vill inte göra någon Det Bästa-version. Å andra sidan tycker jag att Birds version av Mr Tambourine man är stor pop. Å första sidan igen så är jag ute efter att hitta en långsamt malande lunk - lite hypnotiskt på vilken texten och sången ska vara variationen - här kanske jag inte riktigt räcker till.
Tack och håller med om Marre!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja, helt klart är det inget fel att ha en oherrans massa verser och massa text. Min tanke var mer att låten faktiskt har lite popvisecatchighet som kanske kunde gå fram bättre i en kortare variant :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Tycker det är en intressant bild du målar upp med texten. Kan dock inte låta bli att ställa mig frågan hur du vet allt det där.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
MaxB
Trivsamt men jag har svårt för så många verser...
Kul koppling som jag inte tänkte på alls, förrän Dividend säger det: Sweet Home Alabama på Bellmans tid!  


OK - ja du är ju inte den ende som har svårt för många verser - dagens ungdomar!  :D
Karlfeldt levde över 100 år senare än Bellman (undertecknat Messersmith)  :D

Dividend
oundvarbara

Strålande!  :D
en möljighet .. hmmm ja man får se
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Men sen iofs, varför skall allt kortas ner till kommersiell pop-standard hela tiden..

Behåll dina 8 verser. Men då skulle jag isf önskat mer dynamik dem emellan...


Hur nu det skall gå till
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej Stefan, du vet ju att jag gillar denna, och det var jättekul att ho-hoa som en uggla á la Stones do:or ;)

Tack för fina omdömen till alla er som kommenterat, visst kan man tycka den känns lång,tyckte jag oxå ett tag, men efter att ha lyssnat igenom denna ett antal gånger så är det nog bäst att låta bli att skära i den, för det är ju en hel historia berättad med bravur av Cykeln här :P

Det är ju ett stycke Nobelpristagar-lyrik här icke att föglömma :D
Bra sväng och Davids fiol gav verkligen extra tyngd, men den kanske skulle höras lite mer?

Kul att vara med på lite kultur-sång!!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Sweet home ulla winblad? :D
Nå..jag tycker nog att det är lite lång kanske. En radioedit? Låten som sådan skulle bli mer kärnfull som en treminutare tror jag. Bra sång av alla, och mestadels bra fiol, även om det är några toner där det skär in lite i märgen tyvärr -kortare glissando vore som sagt att föredraga. Lite lite mer reverb på fiolen hade inte skadat, och lite höjning upptill i frekvenserna så fler goa övertoner kommer med?
SÅngen ja: din sång på denna är verkligen skitbra cykeln! MEN sångljudet... det låter ofta som du har nån slapbackdelay eller chorus på, utan att du har det. Jag gissar därför att det är dags för herrn att akustikbehandla lite? jag tror att det är ditt rum vi hör.
ÄR det en massa orsa-panel på väggarna tro? :D  DU har ingen klädkammare eller något du skulle kunna gå in o testa i ? :D
Förutom det med fiolen och låtlängden (som väl kanske inte är helt enkel att ändra på om man vill behålla orginaltext intakt..) så är det mästerligt :)

later the same day
ja, helt klart är det inget fel att ha en oherrans massa verser och massa text. Min tanke var mer att låten faktiskt har lite popvisecatchighet som kanske kunde gå fram bättre i en kortare variant
[/i]

Sweet home ulla winblad? :D - rätt på!
Lite lång - Du skojar - kolla in Wagners prylar  :D - Där kan man börja prata om Radioedit!
Mer reverb på fiolen och lite höjning upptill i frekvenserna - noterat - TAck!
Sångljudet - ska se vad jag kan vrida på för kranar. Akustikbehandla - vet inte om jag har någon akustiksoda kvar?  :D Nejdå Orsa-panelen sitter i matrummet, här är det mest betong och gips, böcker och allmän belamring. Var in i klädkammaren nyss för att försöka knö in ett par kängor - det var knappt jag kom in alls. Förutom alla kläder, sovsäckar, skor, madrasser, kartonger så är golvet belamrat med säckar fyllda av något som någon #€%&&%§ måste ha ställt dit för att bli av med.
Det där sista ... mästerligt ...lägger jag till hjärtat  :wub:
och så
popvisecatchighet - det var oväntat och kul att höra - en Birds-version - men den kräver nog sin R McQuinn

Tack för värdefulla synpunkter och vänliga tillrop!


Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil

Hej Maria
Bien venu a Stockholm!
Tack för din sång som motverkar det långa och tradiga lunket (He just wrote it that way) på ett saligt sätt!
Ska kolla nivån på felan till nästa version
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tycker det är en intressant bild du målar upp med texten. Kan dock inte låta bli att ställa mig frågan hur du vet allt det där.

Sanningen är väl den att det vet jag inte
Jag sjunger bara som han skrev
Tack för din lyssning!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Version 2 - 09-04-19 - Tack för alla förslag till förbättringar och korrigeringar. Har skruvat och trixat enligt förslagen från främst mahan, rattlesnake och emulator - vet dock inte om jag lyckats uppnå det ni påpekar.

http://www.box.net/shared/gd875fvq01
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra.

Låter bättre än förra, utan att jag kan sätta fingret på vad utan att lyssna på förra samtidigt. Den får gå i listan idag...

Bra med höjd fela också!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra.
Låter bättre än förra, utan att jag kan sätta fingret på vad utan att lyssna på förra samtidigt. Den får gå i listan idag...
Bra med höjd fela också!

Tack för de orden - kanske jag vridit rattarna åt rätt håll då.
Det gäller att få fram symbiosen mellan kören och felan, det sugande (tradiga?) grundgunget och den avslutande festen.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten