Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Love Theme 2006

<< < (5/7) > >>

Åsa:

--- Citat från: Åsa skrivet 12.04.2009, 20:21:19 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 12.04.2009, 20:14:03 ---Vad menar ni med titanic-partier? INte sett filmen men nog hört musiken

Visst Åsa det vore en stor ära att få veta tiderna :D

--- Slut citat ---

Okej, ska fixa lite tider, återkommer om det. Jag tror för min del att kören på vissa ställen gör sitt till att jag får titanicfeelingen, låter lite lika.. plus vissa andra delar då, ta åt dig för det är ju bara positivt  :)

--- Slut citat ---

Sådärja, ett pm med lite tidsangivelser är skickat  :)

[off-topic]och ja, samma säger jag -vad är vinyllyssning??  :D [/off-topic]

Dividend:

--- Citat från: Emulator skrivet 12.04.2009, 20:53:46 ---
--- Citat från: Avslappnad skrivet 07.04.2009, 23:30:33 ---Snyggt! :)

[...] erkänna att jag körde en "vinyllyssning"  [...]

--- Slut citat ---

what the FUCK är en vinyllyssning? :lol:

Nåja. Fantastiskt tema på denna tycker jag. kanske en av dina bättre? Skulle funka som bombastiskt stycke, eller som detta, lite lugnare, eller något för stråkkvartett och tvärflöjt...you name it.

Tänker på Howards Shore och hur han brukar använda sig av ett tema som han sedan väver in i olika sammanhang.

Inget konstruktivt från mig denna gång, kan bara dra slutsatsen att det är vackert.

vore inte fel heller med mer pompöst, men fan, det funkar underbart detta.

kan du inte göra en resa med stycket?

Starta nån stans lugnt och fint, ett par-tre mellanakter som det brakar till om, och avsluta med denna?

underbart.-

--- Slut citat ---

Jag vet inte vad en vinyllyssning är. Kanske pressade han en vinyl av låten , eller så knastrar kanske hans högtalare :D

Jodå, denna skall användas...

Behöver gå skola i körkunskap hos Åsa dock :D

haha, jaja

UNderbart är ett gott betyg :) Tack

Dividend:
Söndag em resulterade i denna omarbetning (för realism och lite mer variation). Bland de starkaste temata jag hittade när jag gick igenom min gamla 2006-2007-katalog. (Melodin är från kina tror jag, eller innan, och är och förblir oförändrad (åtm. på slutet), men mycket ändringar i övrigt.

Kan nog vara nån enstaka falsknot på slutet.

Gick på Wernis beskrivning i gamla tråden och kallar den Love theme. Kanske även på harp-tanken. Pianot är lite enkelt nu...

Är halvvägs framme... Sång kommer! :)

Vad kan annars förbättras?

Tack för era tankar.
/Per

Wernborg:
Fortfarande ett mycket bra tema. Vissa delar mellan huvudtemana känns lite slumpartade i sin enkelhet. Penta i all ära, men lite onödigt begränsande tycker jag.

Kanske lite pang och bom med pukor och cymbaler mot slutet?

Dividend:

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.03.2010, 20:38:20 ---Fortfarande ett mycket bra tema. Vissa delar mellan huvudtemana känns lite slumpartade i sin enkelhet. Penta i all ära, men lite onödigt begränsande tycker jag.

Kanske lite pang och bom med pukor och cymbaler mot slutet?

--- Slut citat ---

Tack för lyssning. Jag håller med, men det är hexa ;) Får fixa det till nästa verre. Tror noten som "undviks" är G#.. :) (används väl en gång i hela låten, eftersom jag satte dit den nyss ;)

Definitivt ingen kör här, men kanske en liten puka ja... och kanske cymbal

Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion