Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Love Theme 2006
Dividend:
Tack skall du ha Eq, skall kolla grötigheten. Du har öra för gröt du! :)
Åsa:
Ja nu ska jag äntligen skriva nåt här, även om jag inte har så mycket att komma med :)
Jag har ju lyssnat många ggr på den här låten förut, när den hette End of the journey, och jag har alltid tyckt om den. Det är lite titanic-känsla över vissa partier, jättefint. Pampigt också, hela stycket är ju "du". Kören låter lite för mkt låtsas ibland, om det går att finslipa lite på den kanske? Lite hastiga grejer ibland, lite "ojoj måste bara hinna spela klart det där innan nästa tar vid", men ja.. det är nog småsaker i det stora hela. Kan ge dig tider om du vill sen.
Fint är det iallafall
Dividend:
Vad menar ni med titanic-partier? INte sett filmen men nog hört musiken
Visst Åsa det vore en stor ära att få veta tiderna :D
Åsa:
--- Citat från: Dividend skrivet 12.04.2009, 20:14:03 ---Vad menar ni med titanic-partier? INte sett filmen men nog hört musiken
Visst Åsa det vore en stor ära att få veta tiderna :D
--- Slut citat ---
Okej, ska fixa lite tider, återkommer om det. Jag tror för min del att kören på vissa ställen gör sitt till att jag får titanicfeelingen, låter lite lika.. plus vissa andra delar då, ta åt dig för det är ju bara positivt :)
Emulator:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 07.04.2009, 23:30:33 ---Snyggt! :)
[...] erkänna att jag körde en "vinyllyssning" [...]
--- Slut citat ---
what the FUCK är en vinyllyssning? :lol:
Nåja. Fantastiskt tema på denna tycker jag. kanske en av dina bättre? Skulle funka som bombastiskt stycke, eller som detta, lite lugnare, eller något för stråkkvartett och tvärflöjt...you name it.
Tänker på Howards Shore och hur han brukar använda sig av ett tema som han sedan väver in i olika sammanhang.
Inget konstruktivt från mig denna gång, kan bara dra slutsatsen att det är vackert.
vore inte fel heller med mer pompöst, men fan, det funkar underbart detta.
kan du inte göra en resa med stycket?
Starta nån stans lugnt och fint, ett par-tre mellanakter som det brakar till om, och avsluta med denna?
underbart.-
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida