Kontrollrummet

Uppgradera Logic express 8 till Studio?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Tjena.
Har nu kört med Logic express 8 ca ett år och jag börjar trivas och hitta i det.
Nu står jag och funderar på att köpa uppgraderingen till 8 Studio.

Jag jobbar med både audio inspelning och midi.
Känns som att studio har mer att ge mig än vad express gör.
Men jag funderar om det kanske inte snart kommer en ny version som är mer värt att satsa på ?
Dumt nog går det inte längre att köpa uppgraderingen i butik, men är ju iofs gratis frakt från applestore.

Hur upplever ni som gått från express till studio är det stora skillnaden?
Var det värt att byta eller var det egentligen ingen större skillnad?

// T
http://web.me.com/julle128


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Har samma dilemma som dig, men jag har hört mig för lite att det finns betydligt fler sounds, samples och andra bra verktyg så för min del känns det som en bra investering!
Hoppas att det finns någon med mer bra information till dig!


Aettan

  • Gäst
Har aldrig kört express men rimligtvis så är det ganska mycket mer för pengarna iom det redan ganska fördelaktiga priset. Däremot så skulle jag nog invänta en eventuel 64 bitars version innan jag slog till.

Det hoppas och det pratas om att det vore på tiden att det kom en sån och förhoppningsvis gör det det. Själv lyckade jag tajma det väldigt kasst när uppgraderingen från 7 till 8 kom och det kostade några hundra i onödan.


Utloggad onajj

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Har aldrig kört express men rimligtvis så är det ganska mycket mer för pengarna iom det redan ganska fördelaktiga priset. Däremot så skulle jag nog invänta en eventuel 64 bitars version innan jag slog till.

Det hoppas och det pratas om att det vore på tiden att det kom en sån och förhoppningsvis gör det det. Själv lyckade jag tajma det väldigt kasst när uppgraderingen från 7 till 8 kom och det kostade några hundra i onödan.

Det tyder väl dock inga direkta rykten på att Logic skulle uppdateras. Och det var nyligen WWDC. Men det får man ju avgör själv, dock kommer det förmodligen bara vara en mindre uppgraderings summa från studio till 64. Men annars tror jag med att det är bra investering. Jag har suttit lite i express, men efter att börjat med studio på en gång tyckte jag alls inte om express. Det fattades massa jag ville göra.