LÅTNAMN: Qiu Tian (höst)
ARTIST/GRUPP: Dividend
GENRE: klassiskt
LÅTLÄNGD: 3:21
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Extremt färdig nu! Och bättre än föregångarna!

Tycker jag. Vad tycker ni?
Den är förlängd 1 hel minut! MEd nya melodier och krumelurer...
--------------
Bestämde mig för att den (nog) är klar, efter två inlägg på raken. Ändrade därmed namnet, till det bästa namnet tycker jag. Både i mp3an och filnamnet. (Samma mp3a vad gäller musiken)
Er long lu, betyder "Andra drak-gatan". Där bodde jag i statsdelen Xidan i Beijing/Peking.
Det finns ett kinesiskt stråkinstrument, som f ö Memphis håller på att bygga. Den heter Er hu, för den har två strängar!

Tack på förhand för lyssning och eventuella kommentarer

/Per
-------
Ok, jag tog till mig av kritiken och satt med den här låten i 6 timmar i sträck. Kanske är jag halvvägs i mål?
Fixat lite nya melodier och annat så det flyter bättre. Gitarren ut, harpa/cellipizzcato in. Ordentlig utvekcling av temata, trots repetitiv ackordsföljd (och enkel sådan), slängde in ett nytt parti med annan följd,,,
Nu när jag tittade på harmonierna såg jag att verket i princip är hexatoniskt, förutom nåt ackord och en not som ingår i en melodi (ny melodi).
Ja, lyssna gärna så man får veta om man är på rätt väg

/Per
---------
Gamla texten nedan:
Gammal låt jag gjorde i kina, och restaurerade ikväll. Låter inte SÅÅ kinesisk tycker jag, däremot är det den mest omtyckta av de 4 "kinesiska årstider" jag gjorde, på förslag från Emu

-----