Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Qiu tian (Autumn on Er long lu)

<< < (8/11) > >>

Dividend:
TACK Stefan.

Jag får träna lite mer på blås :)

Memphis:
Nu var det längesedan jag lyssnade på originalet men jag minns melodierna väl, bland dina bästa melodier enligt mig! Får känslan av att det känns mer genomarbetat sedan sist och mer flyt i låten. Många fina stämföringar i denna. Gillar verkligen när harpan vid 130 sek kommer in, annars är det bara blåset som inte har samma nivå som resten. Annars många tummar upp! Najs Per!

Glad Halloween!  :)
Mvh Memphis

mahan:
Tjou Per!
Så det är höst i Long Lu? Eller hur kan man tolka detta.
Härligt stråkjobb, tycker att blåsningarna vid 1:37-1:48 sticker ut, dom borde kanske få kvarsittning o öva lite mer. Blåder alltför hårt nu.
Börjar mer o mer se fram emot den stund när jag kunde köpa biljett till konserten med våran Per som kapellmästare!
Men före det måste du klösa blåsarna :rolleyes:

h.  johan

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 31.10.2009, 01:50:45 ---Tjou Per!
Så det är höst i Long Lu? Eller hur kan man tolka detta.

--- Slut citat ---

Hur man skall tolka det står i trådhuvudet. :) Ja, det var höst på Long lu, där jag bodde när jag gjorde den här låt (har jag för mig). Kanske iofs sensommar eller nåt *-)

--- Citera ---
Härligt stråkjobb, tycker att blåsningarna vid 1:37-1:48 sticker ut, dom borde kanske få kvarsittning o öva lite mer. Blåder alltför hårt nu.
Börjar mer o mer se fram emot den stund när jag kunde köpa biljett till konserten med våran Per som kapellmästare!
Men före det måste du klösa blåsarna :rolleyes:

--- Slut citat ---

Till dig och Memphis:
Ja, hör nu också att blåset låter sämre. Usch, får ta och fixa till det så det låter mer "njutbart", eller vad man säger :)

Tack Josef, tack Johan :)

Light Head:
Svårt att komma med konstruktiva ideer, detta är riktigt bra och det låter väldigt bra! Otroligt sköna harmonier!

4 minuter är helt klart i kortaste laget!! Om du vill eller orkar så kan du byga ut varje parti i stycket och vips så har du en 25 minuter lång högoktanig klassisk lyssningsmagnet! Det är så många saker som du berättar och det är så fängslande. Jag funderar på om det kanske är på sin plats att du hittar en video som du kan applicera musik på?? Det finns säkert "autum" på DVD som man kan se i butiker som vill höja stämningen...

Om du hittar rätt film och får till de där 25 minutrarna så kommer detta att snurra i en monter vid vilken operabiljettförsäljning som helst...  http://www.vegafoto.se/blogpics/2009.10-gbgoperan.jpg   För er som inte varit där,, tänk er inne i byggnaden där man köper biljetter,, det står en tv-skärm som visar bilder från händelser i anslutning till operan... på den skärmen ser man hösten och hör Qui tian

Jäkligt bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion