Kontrollrummet

Iken postar inte.....

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :P Som några av er märkt så skriver jag inga kommentarer om demos längre,jag har inte blivit oartig eller ointresserad,min dator pajjade i stort sett samma dag som jag begick min debut som arbetslös  :angry: Nu kör jag på min sambos dator,att lyssna och kommentera genom de högtalare hon har vore djupt oartigt. :)
Jag återkommer när jag orkar/har råd att bygga nytt.
//Åke.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Sådant är ju så jäkla tråkigt, och händer alltid när man minst vill och anar att det ska kunna ske!
Hoppas att allt löser sig för det bättre och inom det snaraste !


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Iken, du har mina sympatier även om de inte är värda särskilt mycket i en sån här situation.

Nu får du bli rockstjärna på heltid!  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
ett par hörlurar typ earplugs kostar fyrtiofem spänn på clas ohlsson och är överlägsna vilken dunderanläggning som helst vad gäller dynamik, stereo-separation och transienter.
så var inte ledsen, - om du lägger undan en tia varje månad kan du vara igång igen redan efter midsommar med dina av oss saknade recentioner !  :D
« Senast ändrad: 25.03.2009, 12:43:57 by Kon-Trollet »


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
ett par hörlurar typ earplugs kostar fyrtiofem spänn på clas ohlsson och är överlägsna vilken dunderanläggning som helst vad gäller dynamik, stereo-separation och transienter.
så var inte ledsen, - om du lägger undan en tia varje månad kan du vara igång igen redan efter midsommar med dina av oss saknade recentioner !  :D
:lol:
Då har du aldrig hört en riktig anläggning säger jag dej. :ph34r:
Jag har lurar,Sennheizer HD 280 Pro,och ett par Beyerdynamics 770 Pro+ett par numera trasiga 990 Pro.......
Dessutom vill jag inte kommentera andras mixar i hörlurar..........Skillnaden är hur satans stor som helst...tro mej.........
Nå,nu i veckan som kommer lär jag kunna sätta ihop en ny dator( läs:nytt moderkort,propp,minnen, och grafikkort) :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Iken, du har mina sympatier även om de inte är värda särskilt mycket i en sån här situation.

Nu får du bli rockstjärna på heltid!  :wub:
:lol:
Yep,första gigget 23/5-09,Sundbybergs folketshus........(slutet sällskap dock) :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Iken, du har mina sympatier även om de inte är värda särskilt mycket i en sån här situation.

Nu får du bli rockstjärna på heltid!  :wub:
:lol:
Yep,första gigget 23/5-09,Sundbybergs folketshus........(slutet sällskap dock) :lol:
Va... faan..... öh.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
SlappÅke tagga till nu!  ;)

Slapp-Åke!  :wub: Syftar du på att Iken inte har nån kondis efter all cykling?  ^_^
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Citera
Då har du aldrig hört en riktig anläggning säger jag dej. :ph34r:
Jag har lurar,Sennheizer HD 280 Pro,och ett par Beyerdynamics 770 Pro+ett par numera trasiga 990 Pro.......
Dessutom vill jag inte kommentera andras mixar i hörlurar..........Skillnaden är hur satans stor som helst...tro mej.........

men med lurar är vi ju mycket närmare en 'standard' för lyssning, och följaktligen en mer objektiv bedömning av varandras alster - när vi komponerar egna lyssningsrum med personliga favorithögtalare och stärkare så kommer musiken alltid låta helt olika hos skaparen av låten jämfört med lyssnaren. ( Skillnaden är hur satans stor som helst...tro mej.......) ;)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Å ja tycker det är bra att få veta hur det låter i olika miljöer. Därför brukar jag skriva om jag lyssnat i simpla laptophögtalare, lurar eller...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
...inte lyssnat alls?  :rolleyes:

Förlåt, kunde inte låta bli. Men det skulle kunna bli en rätt rolig recension om man inte går efter lyssning utan istället vad alla andra har tyckt, och efter vad personen brukar prestera... :lol:

Eller så skulle ingen märka nån skillnad... <_<
DON'T PANIC