Forum > Färdiga produktioner

Avslappnad Emu - The Byrds ... Song

(1/5) > >>

Avslappnad:
Kom med en skiss och bad Emu om lite industrislammer på denna. Resultatet blev en slags Ambient Industry av det mer breda slaget.

LÅTNAMN:The Byrds ... Song
GENRE: Ambient Industrial
LÅTLÄNGD: 8.21
KOMPOSITÖRer: Avslappnad och EMU
PRODUCENT: Avslappnad
EV. MEDVERKANDE: Avslappnad & EMU
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Ny version 090407

Bort med guran in med syntar och lite snack med Thomas Alva Edison

Första nya

The Byrds ... Song V25

Andra nya (slutliga?)

The Byrds ... Song V31 I denna version har TAD tystnad och ersatts med annat jox. Tycker själv att det fungerar bättre.

Emulator:
kul att du fick nytta av slamret, tycker det blev bra med basiga whouumm och lite hemkokt trummeri :D

Rätt ovan sits att inte ratta själv, men också kul att låta någon annan vrida o krana o spaka :)

Marruschkka:
..alltså..jag säjer bara det..vilken syntes..mellan industrislammer och vackra syntljud..jag bugar mej..det här är ju störtskönt :P

Vilket ljudlandskap..sen kören på det..rätt..betagande och häftigt.

Tack för denna, ni kan ni  :P

/Marr

Eddi:
Jepp 8 minuter av mitt liv försvann i ett nafs - riktigt wunderbar muzika förutom keyboard och trummorna vill jag framförallt hylla gitarristen - mycket bra bitvis är det verkligen du Jay????
Mysig låt som trollband.
Eko

Avslappnad:

--- Citat från: Emulator skrivet 28.03.2009, 17:22:58 ---kul att du fick nytta av slamret, tycker det blev bra med basiga whouumm och lite hemkokt trummeri :D

Rätt ovan sits att inte ratta själv, men också kul att låta någon annan vrida o krana o spaka :)

--- Slut citat ---

Känner igen mig men det är (kan vara) ack så nyttigt ibland. :) Tack än en gång för trumsen, de satt perfekt. :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 28.03.2009, 18:48:11 ---..alltså..jag säjer bara det..vilken syntes..mellan industrislammer och vackra syntljud..jag bugar mej..det här är ju störtskönt :P

Vilket ljudlandskap..sen kören på det..rätt..betagande och häftigt.

Tack för denna, ni kan ni  :P

/Marr

--- Slut citat ---

Tack Marr! :) Lite ovanlig genre men väldigt kul att arbeta med kontraster. Blir nog mer av detta vad det lider.

--- Citat från: Eko skrivet 28.03.2009, 22:30:56 ---Jepp 8 minuter av mitt liv försvann i ett nafs - riktigt wunderbar muzika förutom keyboard och trummorna vill jag framförallt hylla gitarristen - mycket bra bitvis är det verkligen du Jay????
Mysig låt som trollband.
Eko

--- Slut citat ---

Tack Eko! :) Kul att du gillade, framförallt guran jag gick loss på. ;) Trollband, det känns helt rätt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion