Kontrollrummet

Asti - Du är min syster (f.d. Summons)

gäst · 51 · 6907

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Lite för depptung låt för mig just nu... Men det verkar bli ett gott resultat av det hela iaf :)

Låter bra!

Förstår att det kan bli lite för tungt för utomstående, men jag tror att jag behövde bearbeta dom här tankarna på något sätt! Har svårt för att tänka på något annat just nu.
Men skönt att du tycker att det låter bra. Tack för lyssning!
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter jättefint. Innerlig text som berör. Långt instrumentalparti men det funkar bra. Lite Keops-körer på slutet, också snyggt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Låter jättefint. Innerlig text som berör. Långt instrumentalparti men det funkar bra. Lite Keops-körer på slutet, också snyggt.
Tack, uppskattar verkligen dina synpunkter! Låten är nog i längsta laget, men vet inte hur jag ska korta ner den ytterligare.
Försökte verkligen att skriva en text som var mindre "deprimerande", men det gick tyvärr inte. Hoppas inte det uppfattas som alltför "utlämnande" eller för sentimentalt fyllt med floskler,
men jag skrev helt enkelt ner vad jag känner och tänker just nu. Oavsett vad jag hinner med framöver själv så ska jag försöka hålla lite koll på vad ni andra har för er.
/Asti


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Hej Asti!
Jag läste texten igår, och den berörde verkligen. Och lika berörd blev jag nu när jag lyssnade på låten. En text som kommer från hjärtat som i det här fallet kan inte bli för sentimental, det här är din känsla och dina tankar och texten säger mycket i sin enkelhet, utan så kallade klyschor.Fin låt är det, det enda jag tänkte på är att det instrumentala partiet innan slutkören kommer in kunde få bli lite kortare.

Man stannar upp och tänker till när man hör en sån här låt, med en sån här text.

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tycker det är en mycket fin melodi. Det jag speciellt tänkte på var hur fint gitarr ljud du får fram. Mycket varm och behagligt att lyssna på. Det är något med sångreverbet som gör att den inte riktigt sjunker in i låten.
Det är riktig tydlig historia du berättar och det funkar bra.
Väldigt fina instrumentalpartin.
Roligt att du gillar melodi och instrumentaldelen! Verkar som att du är lite tveksam till sången, kanske bara reverbet...?
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti
jepp precis, just reverbet, sången är ju bra :)
www.myspace.com/staffanjonsson


asti

  • Gäst
Hej Asti!
Jag läste texten igår, och den berörde verkligen. Och lika berörd blev jag nu när jag lyssnade på låten. En text som kommer från hjärtat som i det här fallet kan inte bli för sentimental, det här är din känsla och dina tankar och texten säger mycket i sin enkelhet, utan så kallade klyschor.Fin låt är det, det enda jag tänkte på är att det instrumentala partiet innan slutkören kommer in kunde få bli lite kortare.

Man stannar upp och tänker till när man hör en sån här låt, med en sån här text.



Tack Åsa! Det som jag var fundersam över var om någon som befinner sig utanför en sådan här situation avfärdar orden som klyschor eller floskler, eller om man orkar med att ta åt sig sådana här "tunga" tankar. Får ta en funderare på hur/om jag kan korta ner det instrumentala före kören. Roligt att du tycker om låten i alla fall, att den säger dig något!
/Asti


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena!
Det glädjer mig att du ändå lade på sång på den här! Tycker att det låter väldigt bra! Fina tongångar. Som du själv och andra verkar vara inne på, så kanske det skulle bli bra att korta ner låten på en del ställen, men inte för mycket bara...passar bra med att ha lite betänksamma stunder på de instrumentala delarna, då texten är såpass tung att ta till sig...

väldigt bra skriven får jag säga och jag tycker inte att den blir för mycket. Svårt att skriva sånt här utan att falla in i en del klyschor (såsom, Hjärta/smärta) tycker jag, men det är ju egentligen oviktigt när du skriver från ditt hjärta. Då är det ju känslor som ska ut...så skit i klyschorna, så länge det är äkta...och det är det ju! Mycket fint det här! Hoppas att du, syrran och alla andra inblandade får den kraft som behövs i denna svåra process!

Tack för musiken!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
OJ, ja detta var riktigt bra.

Framförallt texten, som berör mig ruggigt.

smärtsamt, skitbra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
Tjena!
Det glädjer mig att du ändå lade på sång på den här! Tycker att det låter väldigt bra! Fina tongångar. Som du själv och andra verkar vara inne på, så kanske det skulle bli bra att korta ner låten på en del ställen, men inte för mycket bara...passar bra med att ha lite betänksamma stunder på de instrumentala delarna, då texten är såpass tung att ta till sig...

väldigt bra skriven får jag säga och jag tycker inte att den blir för mycket. Svårt att skriva sånt här utan att falla in i en del klyschor (såsom, Hjärta/smärta) tycker jag, men det är ju egentligen oviktigt när du skriver från ditt hjärta. Då är det ju känslor som ska ut...så skit i klyschorna, så länge det är äkta...och det är det ju! Mycket fint det här! Hoppas att du, syrran och alla andra inblandade får den kraft som behövs i denna svåra process!

Tack för musiken!

Tack så hemskt mycket för de fina orden och för omtanken! Får se om jag hittar något att korta ner i låten, annars får det nog vara så här tror jag!
/Asti


asti

  • Gäst
OJ, ja detta var riktigt bra.

Framförallt texten, som berör mig ruggigt.

smärtsamt, skitbra!

Tack!
/Asti


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lite för depptung låt för mig just nu... Men det verkar bli ett gott resultat av det hela iaf :)

Låter bra!

Förstår att det kan bli lite för tungt för utomstående, men jag tror att jag behövde bearbeta dom här tankarna på något sätt! Har svårt för att tänka på något annat just nu.
Men skönt att du tycker att det låter bra. Tack för lyssning!
/Asti

Tycker inte du skall oroa dig för att texter du skriver inte funkar, det gör dom. "Lite för depptung för mig", skall komma från snubben som gjort såna hits som Nocturne och March of Death... :)

Men din låt funkar bra. Bara det att den inte passar alla stämningslägen :) Dessutom tycker jag den växer efter nån lyssning.
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Lite för depptung låt för mig just nu... Men det verkar bli ett gott resultat av det hela iaf :)

Låter bra!

Förstår att det kan bli lite för tungt för utomstående, men jag tror att jag behövde bearbeta dom här tankarna på något sätt! Har svårt för att tänka på något annat just nu.
Men skönt att du tycker att det låter bra. Tack för lyssning!
/Asti



Tycker inte du skall oroa dig för att texter du skriver inte funkar, det gör dom. "Lite för depptung för mig", skall komma från snubben som gjort såna hits som Nocturne och March of Death... :)

Men din låt funkar bra. Bara det att den inte passar alla stämningslägen :) Dessutom tycker jag den växer efter nån lyssning.

Man vill ju ha ärliga, raka och helst konstruktiva kommentarer, så jag  uppskattar dina inlägg. Glädjande att den växer efter någon lyssning!
Förstår att 5-6 minuter av dyster musik inte är det första man kastar sig över efter en dag på jobbet!  :)
Tacksam för visat intresse!
/Asti


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Texten är så stark, den gör det lite svårt att kommentera något annat. Men nu gör jag det ändå.
Ska jag vara ärlig så tycker jag inte melodin till den melodilösa låten inte riktigt passar in med texten, upplever det som kompromisser emellanåt. Jag skulle nog vilja att du gjorde en ny låt till denna känslosamma text. Och så lite tekniskt:
Jag hör att du har halvverat hihatslagen, som jag tyckte, men de måste vara mer bestämda och helst inte för många öppna hihatslag. Ibland försvinner virveln, också den måste ligga där tydligt.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hej Asti!

Låten är stark, både melodi och text, gillar texten mycket..arret tycker jag funkar bra förutom trummorna som stökar till det....simplare trummor + en diskret shaker, cabasa eller liknande kanske, som stabiliserar lite, och baskaggen rakare..Den låga körstämman i slutet tycker jag ligger för högt, eller oxo bort kanske...Fan, du är jäkligt bra! /C


asti

  • Gäst
Texten är så stark, den gör det lite svårt att kommentera något annat. Men nu gör jag det ändå.
Ska jag vara ärlig så tycker jag inte melodin till den melodilösa låten inte riktigt passar in med texten, upplever det som kompromisser emellanåt. Jag skulle nog vilja att du gjorde en ny låt till denna känslosamma text. Och så lite tekniskt:
Jag hör att du har halvverat hihatslagen, som jag tyckte, men de måste vara mer bestämda och helst inte för många öppna hihatslag. Ibland försvinner virveln, också den måste ligga där tydligt.

Har lite svårt för att få till trummorna, är inte riktigt nöjd med dom själv. En ny låt till texten blir nog inte aktuellt, möjligen kanske man kunde göra om melodin en aning, men jag är ganska nöjd med den. Det får tiden utvisa. Du har sått ett frö!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Hej Asti!

Låten är stark, både melodi och text, gillar texten mycket..arret tycker jag funkar bra förutom trummorna som stökar till det....simplare trummor + en diskret shaker, cabasa eller liknande kanske, som stabiliserar lite, och baskaggen rakare..Den låga körstämman i slutet tycker jag ligger för högt, eller oxo bort kanske...Fan, du är jäkligt bra! /C

De flesta som kommenterat är överens om att trummorna inte är så lyckade, så det får jag fundera vidare på!
Tack för tipset om detta! Körerna i slutet upptäckte jag lät inte alls lika bra färdigmixat i mp3-format som i hörlurar i Cubase!
Man blir lurad på det där ibland. Läste en artikel en gång om en erkänd musikproducent som alltid kontrolllyssnade på den färdiga mixen
i en bergsprängare! Ska nog göra ett försök att förbättra kören när jag får tid.
Gläder mig att du tycker om låten och speciellt texten! Tack för dina synpunkter!
/Asti