Forum > Färdiga produktioner
Atomic Rain - "Thats My Girl"
Harmonica mike:
Tjenare.
Inte så viktigt det jag skrev om panoreringen på sången,jag hör det dock tydligt.Lite förbannelse att höra för mycket.
Testa att skifta på lurarna så hör du det själv.Fenomenet ligger på leaden ända fram till där låten nyper ihop.Efter det så ligger leaden i mitten.Tveksamt om nån skulle höra det i en stereo anläggning,men lurar är rätt avslöjande.Har det betydelse för låten,nej - allt är kanin,hoppsan kanon skall det stå :)
Mvh
Micael
hogge:
Kornstad: Tack för kommentaren. Känns hedrande. Men jag fattar inte det där med liknelsen? Var det den store Udo Du tänkte på eller?? Isåfall är det helt galet.. Vad gör jag här.. Borde stå på en scen någonstans och svinga mina breda höfter..
:lol:
H-Mike Jag kan inte höra det, men jag får hoppas att upphovsmannen hör det och rättar till det i mixen.. Han hade dock vissa synpunkter så jag får allt dras med låten ett tag till... OBS: missuppfatta inte - han är nästan en lika stor inspirationskälla som Du (och många andra här), men han tyckte att den första inspelningen var bäst...
Men jag gör som så att jag kör in några inspelningar och skickar rubbet så får han klippa & klistra precis som han vill...
Tack för allt stöd och alla positiva kommentarer jag fått sen jag hittade hit...
zauron_87:
Jätte bra låt detta gillar den skarpt...det enda jag vill få fram försök lägg trummorna med ett riktigt trumsett så tråkigt att man hör det är EzDrummer.. Annars tummen upp hoppas det kommer flera sådana låtar ^^
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.04.2009, 20:32:32 ---Inte så viktigt det jag skrev om panoreringen på sången,jag hör det dock tydligt.Lite förbannelse att höra för mycket.
Testa att skifta på lurarna så hör du det själv.Fenomenet ligger på leaden ända fram till där låten nyper ihop.
--- Slut citat ---
Jag lyssnar igen efter dina åtgärder och jag hör precis som HM att lead vocal är tydligt till höger. I mina lurar låter sången onödigt burkig. Men det är en smaksak hur man vill ha den förstås.
Bra sångröst grabben! ;)
Kornstad:
Jaa, som jag skrev så brukar det alltid vara korrekt när HM skriver ngt.
Körde låten i lurarna istället och då hörs det tydligt att den ligger lite höger.
Kan det vara någon effekt som skapar det fenomenet kanske, om reglarna som du säger står i mitten?
Inte för att det gör något, det låter bra ändå, men man blir ju nyfiken på vad det kan vara som gör det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida