Forum > Färdiga produktioner
Atomic Rain - "Thats My Girl"
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 17.04.2009, 12:46:11 ---Fult ös - sanslös(t) bra nu
Lyssnar visserligen inte i mina bästa lurar men det låter superbra nu tycker jag.
Skulle bli förvånad om HM tycker annat - men han hör ju alltid mycket mer än jag -_-
Bra Hogge riktigt skön röst när du dimmar iväg den så där vidnågot tillfälle.
Eko
--- Slut citat ---
Tack EKO.. Det är, tror jag, fortfarande bara en "slaskis".. Men om Thomas (upphovsmannen) godkänner sångslingan ska jag försöka förbättra min del i det hela.. Om jag orkar. Tyvärr hörs det att jag är på väg att sjunga fel på ett ställe annars hade nog ansett detta vara klart..
hogge:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.04.2009, 13:08:10 ---Tog en snabblyssning i lurarna,basen funkar bra.Lite burk om sången men det är nog mera en smak sak och högst individuellt vad man gillar och inte.Sången sitter i låten och det är det viktigaste.Klart som korvspad alltså,vette fanken om jag inte måste spara denna nu :)
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Oj oj.. Det där var stort.. Tack! Det är nästan så man blir lite nervös när inte Du har några synpunkter.. Låten är inte slutmixad än.. Detta är en "slaskis" för att presentera min tänkta sångslinga för upphovsmannen (Thomas).. Om han tycker den duger så får vi rätta till en del misstag i sången och därefter slutmixa det hela..
Du får nog konvertera - för han gör störtskön hårdrock den killen... Snart kommer en till ;)
hogge:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.04.2009, 13:34:38 ---Lead sången är pannad snett höger runt 5% - Why?
--- Slut citat ---
I dont know.. Har tittat i Cubase nu och där är det inte panorerat åt nåt håll, vad jag kan se???
men va skönt att Du kom med något förbättringsförslag. Jag blev nästan lite orolig ett tag där :P
Men allvarligt. Jag fattar inte vad jag ska göra åt det om pan-ratten står på center???
Harmonica mike:
--- Citat från: hogge skrivet 17.04.2009, 15:44:19 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.04.2009, 13:34:38 ---Lead sången är pannad snett höger runt 5% - Why?
--- Slut citat ---
I dont know.. Har tittat i Cubase nu och där är det inte panorerat åt nåt håll, vad jag kan se???
men va skönt att Du kom med något förbättringsförslag där. Jag blev nästan lite orolig ett tag där :P
Men allvarligt. Jag fattar inte vad jag ska göra åt det om pan-ratten står på center???
--- Slut citat ---
Hmmm..Det var märkligt.
Jag kan ju ha en begynnande hörselskada på vänster örat.Hur kör du in micken?
Via ett mixerbord eller via nåt ljudkort?
Kolla så att reglarna ligger centrerade i hela kedjan.Hittar du inget och ingen annan hör det jag hör,ja då får jag gå till öron läkaren..är lite orolig nu.. :D
Mike
Kornstad:
Göttgöttigöttgött!! Förstår varför man läst liknelser med en viss accepterat rå sångare inom hårdrocksbranchen. ;)
Bra låt! Tycker att det blev stor skillnad på ljudet nu, till det bättre skall tilläggas. Skitbra.
Hör inte högerpanorering på sången hos mig dock? HM brukar ju dock vara rätt grym på det han snackar om så...
/ Andréas
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida