Forum > Färdiga produktioner
Atomic Rain - "Thats My Girl"
hogge:
H-Mike:
Tack snälla.. Det där var en rejäl genomkörare.. Jag ska kolla upp alla Dina tips så får vi se.. Jag började misstänka att nåt hände här hos mig.. Att lägga upp sången i solo-läge här kändes lite som att lägga ut en nakenbild
:wacko:
Jag tror jag börjar med att kolla upp Dina tips, sen får vi se med resten ;)
Men jag avvaktar nu den riktiga filen - skickar också Din fina kurs här ovan även till Thomas - och så kör jag enligt Dina (och andras) anvisningar på den, och sen får vi se hur resultatet blir..
hogge:
Hej igen!
Jo, det var allt så som Du befarade H-Mike.. Mastern stod på "fullt ös, medvetslös".. Så jag hoppas att det låter bättre i Era lurar nu?
Jag har nu fått hela låten och ska försöka sätta detta så snart som möjligt. Men halsen har ju, som bekant, varit helt kajko länge nu, men jag tror att det börjar släppa.. Jag ska lyssna några gånger på denna (senaste) inspelningen så får vi se om jag törs skicka det till Thomas?!?
Jag hade förresten gjort klart låten (igår, torsdag) och kände mig hyfsat nöjd. Men precis när jag skulle spara ner den som mp3:a och skicka till Thomas så slog det mig att han, i ett tidigare mail, sagt att låten ska gå i 130 BPM.. Jag hade spelat in allt i 120.. Hmmppfff..
Så när jag satt och försökte fixa till det, i ren panik, så låste sig rubbet och bara stängde ner... Strax därefter, efter omstart, så kunde jag också konstatera att jag inte sparat jobbet en enda gång (vilket jag brukar vara noga med).. Då hade Ni kunnat få se en vuxen man gråta om Ni hade varit på plats!
:wacko:
Efter att ha skrikit av mig den värsta ilskan så spelade jag in alltihop igen i rena förbannelsen. Och resultatet hör Ni här (om Ni inte redan klickat på länken på sidan 1):
[mp3=200,20,0,center]http://www.neldehof.se/music/ThatsMyGirl.mp3[/mp3]
Eddi:
Fult ös - sanslös(t) bra nu
Lyssnar visserligen inte i mina bästa lurar men det låter superbra nu tycker jag.
Skulle bli förvånad om HM tycker annat - men han hör ju alltid mycket mer än jag -_-
Bra Hogge riktigt skön röst när du dimmar iväg den så där vidnågot tillfälle.
Eko
Harmonica mike:
Tjenare.
Ny mix,intressant.Jo men nu har du den tycker jag.Visst kan man peta lite till i vissa delar om man vill.Basen "oooar" lite på vissa delar,och sången har en liten(pytte liten knappt nämnbar) känsla av burk i min lyssning.Kollar i lurarna senare..kanske reviderar det då.Men jag har hört sämre inspelningar som kommer från major bolagen - så jag tycker att ni/du har den nu.Är låten tänkt som demo så håller den mycket högklass inspelnings och lirmässigt,för att inte nämna din sång - kanon!
Är det det här som kallas utveckling - japp!
Håller du på så här så kanske en gammal bluesman konverterar till hårdrocken,för det här svänger stört skönt.Mot slutet där det nyper ihop så fick jag lite gåshud - snyggt!
EDIT:Tog en snabblyssning i lurarna,basen funkar bra.Lite burk om sången men det är nog mera en smak sak och högst individuellt vad man gillar och inte.Sången sitter i låten och det är det viktigaste.Klart som korvspad alltså,vette fanken om jag inte måste spara denna nu :)
Mvh
Micael
Harmonica mike:
Suttit tre svängar i lurar nu.
Lead sången är pannad snett höger runt 5% - Why? Sången i mitten Hogge,om det inte är frågan om körer och grejer..Alternativt dra isär leaden lite med stereo panorering..Dual panning eller vad det nu heter rättare sagt i cubejset..I fall du vill ha en "bredare" ljudbild av leaden.Petitesser kanske,men jag måste få såga på nåt :P
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida