Forum > Demolåtar

Gammal Country!!

<< < (2/2)

Rattlesnake:
Ja, nog finns det ett tydligt släktskapet mellan dansband och sliskig country, förutom Lasse Stefanz hatt...

Det här låter väl som en skaplig start på en ny resa? Du kan nog lyckas i valfri metropol, Skara eller Nashville... Men uttalet var ju inte så...hm...amerikanskt precis. ;)

Vilket omfång du har på leadsången, måste vara minst två oktaver? Klarar countrygubbarna av det?

max:
Tycker det låter bra! Hörs att du övat på gitarren :)
Kan nog bli bra det här, alltid fint med lite country!
Ha det!

perrra:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 26.03.2009, 23:00:03 ---Ja, nog finns det ett tydligt släktskapet mellan dansband och sliskig country, förutom Lasse Stefanz hatt...

Det här låter väl som en skaplig start på en ny resa? Du kan nog lyckas i valfri metropol, Skara eller Nashville... Men uttalet var ju inte så...hm...amerikanskt precis. ;)

Vilket omfång du har på leadsången, måste vara minst två oktaver? Klarar countrygubbarna av det?

--- Slut citat ---

3 oktaver blir det nog fan tom haha :)
Mitt uttal är som vanligt swenglish , jag är vidrig på att sjunga engelska, jag pratar bättre än jag sjunger  :wacko:
Men så är man nog inte normalt skapt heller :)

Tack så mkt !!

freddy:
Jag förstår inte vad som är gammalt riktigt? Låter som vilket dansbandsslisk som helst :)

Uttalet reagerade jag över med, låter som du gör dig till nästan?

Kanske det som gör att jag får lite buskis-känsla över hela låten, mer ploj än något seriöst. Känns inte som man behöver ploja med dansbandsmusiken, det gör den själv hela tiden liksom. Blir kaka på kaka :)

Men ja, den kan nog funka i en annan kostym och i något nygräddat dansband.

Det börjar ta sig med gitarren hör jag, snyggt jobbat!

perrra:

--- Citat från: freddy skrivet 27.03.2009, 11:37:16 ---Jag förstår inte vad som är gammalt riktigt? Låter som vilket dansbandsslisk som helst :)

Uttalet reagerade jag över med, låter som du gör dig till nästan?

Kanske det som gör att jag får lite buskis-känsla över hela låten, mer ploj än något seriöst. Känns inte som man behöver ploja med dansbandsmusiken, det gör den själv hela tiden liksom. Blir kaka på kaka :)

Men ja, den kan nog funka i en annan kostym och i något nygräddat dansband.

Det börjar ta sig med gitarren hör jag, snyggt jobbat!

--- Slut citat ---

Detta var en plojgrej från första början, jag hade lärt mig att spela bas samtidigt som jag fingerpicka, och då spelade jag in detta, så absolut var detta en plojgrej :)

Och jag gör inte narr av dansbandsmusik, jag lever för närvarande på just den musikstilen :)

/Marcus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion