Nu har jag hållit på med detta i 4 timmar och har löst problemet!
Först tänkte jag att det kan vara ett jordfel,då Mixern inte var jordad..näeee se det var det inte.
Då testade jag en bas zoom pedal som jag har och problemet blev etter värre.Starkare signal men med ett oherrans "elektroniskt" missljud som följd.Grundfenomenet i kubik alltså..
Och så kom jag på det brillianta,tänk om det är fel på sladden..?
Sagt och gjort kollade i basfodralet och där låg det en sladd som följde med när jag köpte basen beggad,det ser ut som om det är ett hemmabygge då ena kontakten skiljer sig från den andra.Sen var det riktningar på ena kontakten,amplifier - instrument,det har jag aldrig sett..I med den rackaren och - HEUREKA!!
Jag har säkert spelat in 15 låtar med min usla sladd,hå hå ja ja..och retat mig på dessa "störningar".Skruvat och rattat och spelat om samma prylar tills fingrarna blödde.När jag lyckades dölja det i mixen så lät jag det bero.Funderade ibland på om det var mina baskunskaper som var usla..Fenomenet uppstod tydligast vid "snabba" passager..Nu skall jag använda gammelsladden som ankar lina då jag fiskar

Det märkliga var att det lät rätt hyfsat uppe vid stallet,men problemet växte liksom ju längre ned på greppbrädan jag kom.Nu låter det bra,lånar hem en di box också,då bör jag vara rustad till tänderna,tack MR Phil..Ringde till lokala musik leverantören helt desperat och fick samma tips innan jag hittade felet med sladden.
TACK ALLA FÖR HJÄLPEN,men ibland är den närmare än man tror

ps.Fixar ett ljudklipp nästa gång jag sitter i studion så ni får höra skillnaden mellan bra och dåliga sladdar.Om jag inte hinner gräva ned sladdaset först

Mvh
Micael