Forum > Demolåtar
MaxB - WeddingMa
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.03.2009, 09:01:18 ---Tjena Max.
Rå skön feeling i detta.Lite reggae,som sagt.Sommarkväll,ett par biror,solnedgång,glada vänner,stugan - Yes! Sejvar denna för framtida bruk.. :)
Lite nivå justeringar så har du denna som i en ask.
Jag håller också på med en reggae,men körde fast i cajon/gura/hammond liret så jag tog till ez:et och förmodligen blir det ett samarbete på de övriga instrumenten.
--- Slut citat ---
Sommarfeeling känns rätt. Jag drömmer om en sommarhit :wub: som alla vill höra på dansgolvet i sommar. Alla är lyckliga, tittar på varandra med glimten i ögat och skrattar samtidigt som de dansar till låten.
Percussionmännen är för dominanta - det håller jag med om. I en kommande version ska de ta mindre plats. Att använda trumloopar är förstås en genväg, om man vill att det ska låta proffsigt och kanske faller jag för det tricket... ;)
Gitarrerna från första tagningen ligger med. De är lite murriga och ska läggas om. Jag upplever spelglädje då jag drar alla gitarr och basljud genom gitarrförstärkaren (12 W Kustom) och via mikrofon. Och det är kul att ha plockat fram POD:s floorboard så att man kan använda wah-wah-pedalen.
Låten är ursprungligen gjord av gamla kompisen Fejmus och han säger att den ska gå snabbare än dessa 140 bpm.
Jag hoppas därför göra om den i ett snabbare tempo och ska då försöka få till sången och hela texten, på ett sätt som inte kräver censur... :wub:
Originaltexten skulle aldrig spelas i radio!
Eddi:
Jepp skön låt med sommarfeeling. Ska den gå ännu snabbare - nä - det här tempot känns perfekt tycker jag. Nice lirat stör mig inte direkt å percusiongänget det ger skön livekänsla snarare.
Eko
MaxB:
Nu går den i 160 (bpm) eller kanske är det 80 (bpm). Använder trumloopar i den nya versionen från idag 2009-03-29. Alla instrument och sången är inspelade på nytt i en tagning så än finns mycket att fixa. Men jag släpper ner bollen på banan här i alla fall.
Är det ett och annat som jag inte fattar vill jag veta! B)
http://boom.shivas.se/music/MaxB_WeddingMa.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_WeddingMa.mp3[/mp3]
cykeln:
J-ligt nice sugande gung i denna
Gillar ljudet på gurorna - det blir saftigt
Bra sång oxå
Tempot är precis lagom
Tycker att jag hört versmelodin tidigare - eller något som är väldigt likt - kan det vara Östen me resten - Maria - som går fortare än denna
Kon-Trollet:
--- Citat från: MaxB skrivet 23.03.2009, 09:16:14 ---
Jag hoppas därför göra om den i ett snabbare tempo och ska då försöka få till sången och hela texten, på ett sätt som inte kräver censur... :wub:
Originaltexten skulle aldrig spelas i radio!
--- Slut citat ---
fegis :lol: få höra nu - vi KRÄVER orginaltexten !! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida