Kontrollrummet

Musen beter sig konstigt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Efter att ha dragit ur alla sladdar till datorn idag får jag inte musen att fungera som den ska. Pekaren "hackar" sig fram tidvis och knapparna fungerar dåligt. Ibland låser pekaren sig vilken leder till att jag flyttar kataloger hit och dit. Jag har testat at byta batteri med det verkar inte fungera (den är trådlös). Tangentbordet verkar fungera bra dock.

Någon som har nån idé?
www.akoume.com


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Eh.... har du en HP dator .... dedär låter alltför bekant. Jag har bytt ut det trådlösa tangentbordet redan tidigare och i går kväll höll musen på att bli avlivad :angry: den betedde sig just som du beskriver det. Idag har den plötsligt varit riktigt snäll igen.

Själv fick rådet att byta till mus och tangentbord som använder sig av blue tooth...

Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Nej, det är ingen HP - det ska vara en högkvalitativ musikdator. Jag har ju dragit ur alla kablar förr, det borde väl inte vara någon skillnad den här gången tänker man...

Ibland fungerar allt som vanligt dock... hmm..
www.akoume.com


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Efter att ha dragit ur alla sladdar till datorn idag får jag inte musen att fungera som den ska. Pekaren "hackar" sig fram tidvis och knapparna fungerar dåligt. Ibland låser pekaren sig vilken leder till att jag flyttar kataloger hit och dit. Jag har testat at byta batteri med det verkar inte fungera (den är trådlös). Tangentbordet verkar fungera bra dock.

Någon som har nån idé?


är musen BT eller radio ?
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
blåtand ÄR radio?

IR tänker du på?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Jag vet inte om det är blåtand eller radio - jag kopplar in en sändardosa till USB-porten..

Nu verkar allt fungera för övrigt.. helmysko
www.akoume.com


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Okej. Men då skulle jag vilja flika in med en liten fråga på tal om mus.  :ph34r:

Har någon en aning om varför inställningarna man gjort för musen i kontrollpanelen nollställs till standard varje gång man startar om datorn?

Väldigt störande då jag måste gå in och ändra varja gång jag startar datorn..    :angry:

Använder Vista men det ska ju inte spela roll.

« Senast ändrad: 25.03.2009, 00:18:36 by Memphis »


Utloggad musicpanda88

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
Okej. Men då skulle jag vilja flika in med en liten fråga på tal om mus.  :ph34r:

Har någon en aning om varför inställningarna man gjort för musen i kontrollpanelen nollställs till standard varje gång man startar om datorn?

Väldigt störande då jag måste gå in och ändra varja gång jag startar datorn..    :angry:

Använder Vista men det ska ju inte spela roll.



Skaffa en Razer så får du med ett prog med inst för musen  B)


Utloggad tsmalmbe

låter som en behörighetsfråga, vilket inte är underligt om det gäller vista.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nej, det är ingen HP - det ska vara en högkvalitativ musikdator. Jag har ju dragit ur alla kablar förr, det borde väl inte vara någon skillnad den här gången tänker man...

Ibland fungerar allt som vanligt dock... hmm..

Med tanke på tips från musicpanda88 här ovanför, har du eller någon installerat de speciella drivrutiner som gäller för den mus du använder eller använder datorn operativsystemets egna drivrutiner? Om det är operativsystemets egna drivrutiner kan det vara värt att leta rätt på drivrutinerna för den mus du använder och använda dessa.
« Senast ändrad: 11.06.2009, 10:11:40 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google



Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Jag vet inte om det är blåtand eller radio - jag kopplar in en sändardosa till USB-porten..

Nu verkar allt fungera för övrigt.. helmysko

Aha - USB. Du har en USB-hårddisk som jobbar ganska duktigt också, enligt din andra tråd? Funderar på om de bråkar med varandra. Många USB-enheter som jobbar samtidigt kan resultera i instabilitet.