Forum > Demolåtar
Spacetrucker - What To Order
MaxB:
Jag är imponerad av akustiska gitarrernas ljud, suveränt bra!
Ja, jag känner också något släktskap med Mahans låtar och sång. Finns släktband månne? Finskt släktband kanske :P
Det finns ett ord som återkommer ofta, som kanske skulle testas att betonas annorlunda i sången: Order
Det ska nog inte ha så lång första bokstav. Här blir det lite långt i början med "Ååårder". Kan vara sånt som skiljer engelskan från "Fingelskan".
Vad heter Svengelska i Finland; "Fingelska"?
Skönt att höra!
spacetrucker:
Va kul att ni gillar :D
Dividend: Låter som Mahan... hmmm. Vi har jobbat ihop alla tre sedan i början av nitti-talet så man blir väl lite påverkade av varandra. Hoppas grannarna inte får fnatt bara :lol: (på inflyttningsfesten alltså).
Cykeln: Calle som gjort melodin är faktiskt en stor Beatles-fan. Skall ta mig en funderare på det du sa om att plocka bort acke-gitarren på nåt ställe.
Emu: Tack :P
Mike: Är själv rätt nöjd med mixen faktiskt... jo, i dag på morgonen behövdes nog (vinter) rocken här österut, vi hade -10 grader.
MaxB: Inte väl släktskap i ordets verkliga bemärkelse men som jag skrev tidigare har vi samarbetat i ett antal år nu och det lilla jag kan har jag lärt mig av mäster Mahan. Fingelska ;), kanske det, har faktiskt inte lagt märke till åååårdern... heh... hoppas den inte börjar störa mig nu bara.
Gitarrsoundet ja, det är en Taylor (akustisk) och en Behringer B-1 mik. Solot är faktiskt också lirat på Tayloren
Tackar för lyssning och kommentarer
Krister
Dividend:
:D De kommer att tro att det är "THe mumintrolls goes zz-top" :D
(Skämtar bara så mumin lät det inte :)
freddy:
Oj, detta låter väldigt mycket mahan i både stil och sång, helt klart. Inte för att han har någon ensamrätt.. men ja :D
Det blir en aning för tjatigt för mig med samma kompande snudd på rakt igenom. Vill också ha något mer som bryter av. Behöver nog kortas av en bit eller så får du hitta på något som bryter av tycker jag.
Kul att höra och bra spelat! Rocka på
egghuvud:
Pjaee jag tycker nog att det låter lite onyanserat. Lite "wall of sound" där allting slåss i samma utrymme. Basen är t e x svår att uppfatta. Lite distanserad och otydlig. Det lyfte verkligen när körerna kom in. Det blev mer liv i låten då. Samtidigt som det är svårt att skilja ut huvudstämman från körerna. De aksnek skulle spridas lite eller eventuellt att huvudsången ligger högre i volym. Annars kan ju monotoni vara fräckt ibland, men jag tror att ni skulle vinna på att inte bara mala på utan fötrsöka hitta lite mer nyanser både i ljudbilden och i spelet. Ackegitarrena är t e x nästan för påträngande.
Tycker nog också att breaket var väl tjatigt och lite svårt att förstå vitsen med.
men bra energi och bra spelat, samt snygga körer.
egg :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida