Forum > Färdiga produktioner
Harmonica Mike, Wernborg, Myrli, equality - Lazy
Dividend:
Avslappnande jazz, något av ett mästerverk faktiskt! Hmike sjunger som en gud här. Och munspelet ja. Myrlis solo är perfa.
Och W's gitarr och Eq's piano på det, försätter mig i skön sinnesstämning.
Detta är lika bra som mycket av det som finns på de 10 skivor med jazz som jag äger. :)
Jättebra!
freddy:
Detta låter som det ska, låter på riktigt med andra ord. Snyggt lirat boys och skön låt Eq. HM sjunger bra som alltid, dock har jag personligen lite svårt för när det är vibrato på varje sångfras.
Proffsig helhet, man tror inte ni gjort annat än suttit på en fisig jazzklubb och lirat butterjazz. :)
asti:
Oj, vilken härlig jazzlåt! Suveränt munspel, kanonsång, och ytterst kompetenta insatser även på övriga håll! Det fattas bar att man befann sig på en genuin jazzklubb läppjandes på en Port Ellen Single Malt så vore kvällen fulländad!
equality:
cykeln: Kul att du gillar detta och kompositionen som nog ändå är ganska standard och nära Georgia.
Aettan: Vi har inte Billie men vi har Harmonika-Micke, vilket jag är väldigt glad för. Kul att associationerna verkar gå till nån gammal jazzsylta over there.
Leif: Tack för fantastisk kritik och visst är det ett suveränt gäng som lyfter låten!
Emulator: Håller med dig om sången och märkte när jag hörde HM hur ute jag var när jag själv sjöng denna - en lektion i jazz-/bluesfrasering helt enkelt.
Hm: Det är jag som skall tacka. Roligt att den blev klar till sist.
Dividend: F-n så kul, tack Per!
--- Citat från: freddy skrivet 23.03.2009, 14:30:52 ---Proffsig helhet, man tror inte ni gjort annat än suttit på en fisig jazzklubb och lirat butterjazz. :)
--- Slut citat ---
:lol: Sen tar vi kontran på takräcket, hattarna på och kör i 70 på motorvägen... :P Tnx!
asti: Ahh Single Malt! :wub: Blir lite sugen så här på måndagskvällen. En får tacke på allas vägnar.
Wernborg:
Tackar också för alla vänliga ord. Bra låt Eq. Känns faktiskt som en standard som nämndes ovan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida