Oj vad det har ramlat in kommentarer under dagen, kuul!
Jag svarar alla på en gång, hoppas det är OK.
Ekoförlåt om jag lurade ut dig i Youtubeträsket! Tack för omdömet.
YlletTack så mycket. Vet du, det var du som gjorde att jag också ville testa att göra en video, med din "it's OK". Jag är dig tack skyldig.
ÅsaTack,
Jag hade nog helst velat slippa synas, men det är så svårt att göra videos om man skall dölja ansiktet hela tiden...
Marruschkka,Nä, inte 40-talet, 1951 närmare bestämt.
Jag sökte några fria sk Stock films med stadsbilder och en ensam man, och hittade den här gamla upplysningsfilmen. USA förstås, och från '51. Originalfilmen handlar egentligen om narkomaner...
I vilket fall så tänkte jag jag kunde behålla det brun-röda stuket och hatten i mina egna sekvenser.
FreddyHm, ja titelsidan var väldigt beige när du säger det, som nån power-pointpresentation. Den ryker om jag gör en ny verre.
Bakåtsträvare... Hm, allt jag tar i blir retro, vare sig jag vill eller inte.
Ja, visst är låten tjatig. Jag tänkte att det skulle funka som hypnos, men det verkar inte funka på alla.
Ja, distguran hör ju inte dit, borde vara en sax eller sordinerad trumpet, men a) hade inga såna samplingar och b) då skulle det ha blivit lite standardartat, kanske.
Albumidén ligger väl och spirar, och den här låten skulle nog funka som en ytterlighet. Jag har inte gjort nåt liknande förut, och vet inte om jag kan göra om det, om man istället för ett stilsplittrat album skulle leka med tanken att bygga ett album runt idén med egna loopar.
Tack för alla feed!
GuranTackar,
ja det där inlägget har nog suttit där i en 20 år, sen min tid som basist i ett skrammel-cow-band.
Vet inte om det är videons ljud du refererar till eller ljudfilen. Det har hänt nåt video-ljudet, det låter som att det har blivit riktigt hårt mp3-komprimerat.
HoggeTack, det är bara mitt andra försök med video, och det är hur kul som helst, lika roligt som att göra musik. Risken med något nytt är att man överdriver alla effekter, så jag har försökt hålla igen lite.
Jag har kört med Sony Vegas, men jag tror alla videoredigeringsprogram i prisklassen 500-1000 SEK klarar av samma saker. Sättet att jobba påminner mycket om musikprogram som Cubase. Vegas är dock begränsat till bara 4 videospår, vilket gör att man får klippa upp tagningarna och försöka synka mot ljudet varje gång scenen skall synas, vilket är rätt jobbigt.