Kontrollrummet

V-amp + VTB-1

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Tjena!

Jag har länge gått och funderat på att skaffa mig en till VTB-1'a för att få tillgång till 2 kanaler.
Tidigare har jag gjort stereo-inspelningar genom mitt brummande mixerbord som inte är allt för roligt. Men jag har lärt mig en sak, jag behöver inte spela in i stereo, (tänker främst på ackegura) för jag tycker att det låter både bättre (i mixen) och är enklare att spela in i mono. Men panoreringar osv...

Men en sak vill jag kunna göra, eftersom att jag blivit kär i den här metoden  :wub:.
Nu snackar vi inspelning av bas... Går det att lajna basen via v-ampen till mitt ljudkort samtidigt som jag mickar upp strängarna genom VTB-1'an. Alltså:

Basline --> V-amp --> Ljudkort
Strängljud --> VTB-1 --> Ljudkort

Simultaneously  B)

Jag har ett Audiophile 2496. Hur ska jag koppla?

Mvh berra
Hälsa sa Hellsa


Utloggad tsmalmbe

Jag tror du skall koppla just som du beskrivit själv! I inspelningsprogrammet skall du ha två monokanaler istället för en stereokanal förstås. Ur VAMPen draru du en kabel till högeringång på ljudkortet, och ur preampen (VTB:n) så drar du en kabel till vänsteringång på ljudkortet.

Simple as that!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Jag tror du skall koppla just som du beskrivit själv! I inspelningsprogrammet skall du ha två monokanaler istället för en stereokanal förstås. Ur VAMPen draru du en kabel till högeringång på ljudkortet, och ur preampen (VTB:n) så drar du en kabel till vänsteringång på ljudkortet.

Simple as that!


Okej då var det som jag misstänkte. Ska testa det imorgon när jag orkar  ^_^
Tackar  :rolleyes:
Hälsa sa Hellsa