Forum > Demolåtar
Låt till kommande skivan - Vad tycker ni om sången? (ny mix)
Harmonica mike:
Jag gick in i ljudkortet för säkerhets skull..Den enda gång det blev dynamik på stapeln,var när det vart tyst i breaken..Du har mycket riktigt limiterat/komprimerat sönder detta.Digital dist - usch :D
Låten verkar schysst,så en ny mix gör den mer rättvisa..Ser fram emot det.
Mvh
Mike
hogge:
Lyssnar just nu förvisso bara i mina laptop-högtalare så jag kan inte höra det Mike pratar om, men låten är hur skön som helst. Jag förstår inte varför Du är tveksam på Din egen sång. Den är lika bra nu som tidigare.. Du sjunger hur bra som helst.. As usual...
MaxB:
Duger - helt ok - får inte samma sönderkomprimerade upplevelse som HM men visst är det ihoptryckt en hel del?!
freddy:
Jag tycker det är lite drygt av dig att gnälla över din sång när du är en av dom bättre på KR :)
Hehe, nejdå. Men du kan fan sjunga. Självförtroendet verkar dock lite sviktande. Jag tycker det låter nice som fan, du har en grym röst.
Det distar lite här med om mixen, men inte alls på samma nivå som HM beskriver. Men lite digitaldist är det. Släpp lite på mastern.
Har ni bytt bandnamn förresten?
tsmalmbe:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.03.2009, 14:31:49 ---Först trodde jag att mitt ljudkort skurit ihop.Ohyggligt med störande dist.Klarade inte att vänta fram till sången.Kolla master bussen,det kan inte stå rätt till detta.Lyssnar gärna igen på en åtgärdad mix..
--- Slut citat ---
Ja, varför förstöra en låt med en ful limiter då man inget vinner. Låten är bra. En massa artefakter via "masteringen".
Lägg kanske bitcrusher på sången ifall det är vad du är ute efter?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida