...och jag var lite motvallskärring när Amigan var populär - och körde med Atari, när de flesta andra hade Amiga. Självklart så gjorde jag musik - och då tyckte jag inte att det fanns något vettigt till Amiga - och så var man dessutm tvungen att köpa ett dyrt midiinterface till dem, när det var inbyggt i Atarin...
När det så småningom kom ett CD-brännarprogram till Atari Falcon, så var jag självklart bland de första i Sverige med brännare till den. På den tiden kostade en SCSI-brännare som brände i hisnande 2X hastighet, ca 10000:- (som var billigt, eftersom de billigaste brännarna hade legat runt 30000:- bara ett par månader tidigare...) - och innan jag fick kläm på detaljerna runt bränning, så hade minst ett tiopack skivor gått till spillo (för ca 80:-/skiva - som inköpspris till butiken där jag jobbade som tekniker). Frekventa kontakter med programmeraren i Tyskland, gjorde att några buggar fixades till och att allt till slut funkade skitbra. Det var tider, det.
Min första 17" CRT-skärm kostade för övrigt också ca 10000:- i inköpspris till butiken.
Snacka om prisutveckling...
Min första dator var för övrigt en C-64 med bandstation, som jag köpte begagnad för 3000:- (ny kostade den över 6000:- då, så egentligen hade jag tänkt skaffa en VIC-20 eftersom den var mer överkomlig i pris, men så dök C-64:an upp på annons, så det gick inte att motstå ett sådant fynd...