Tjenare Hogge.
Visst tycker jag att du gör detta klart.Låten är inte så tokig,kanske inget mästerverk men börjar man lämna halvfärdiga alster efter sig så blir det snabbt en flod som hotar att ta ifrån en skapar lusten..Tro mig,jag har minst 50 låtar som lider av fenomenet - och jag är ruskigt pressad

Ez drummer:
Jag kör också med den pluggen.I grundutförandet/right out of the box så är just virveln färdig komprimerad och "tunn" i soundet.Oftast är det den man får jobba med.Ez:s rums reverb är heller ingen höjdare i grundutförandet.De övriga sounden är det inget "fel" på - om man nu skall katagorisera soundet som ett fel..Jag köpte expansionen "Vintage" till ez:et,där finns det virvel sound som krossar allt..
Det går att ratta till ez:et men det är lite överkurs..Köp expansionen Vintage,då klarar du dig.
Är detta från expansionen "Drum kit from hell" ? Jag tycker det låter original ez..Nu har jag inte den pluggen så jag kan ha fel..
Låten då:
Inte så tokigt reverberat/mixat i denna.Öppna highat kompet/liret är kanske lite högt i ljudbilden.Det blir lite "vasst" och dominerande,dra ned det lite så är du nästan framme tycker jag.Iofs kan du testa stängd highat,det ger ett annat sound..mera tickande liksom men det är ju smaksaker..
Tips om virvel soundet:Öppna ez:et i projektet/låten och gå in i ez:s mixer.Lägg bastrumman på track 1,virveln på track 2.Du har 8 tracks att använda,släng highat och övrigt på varsitt track så långt det nu räcker...Stäng mixern sedan.
Sen tittar du längre ned i projektet/låten.Efter alla midi spåren så finns det nåt som heter "Vst instruments",öppna ez:et där.Sätt virveln(track 2 i solo läge).Nu kan du lägga till effekter på virveln(om du trycker på knappen e) och eq:a(equalizern syns till höger) tills du får fram ett fetare sound på densamme..
Jag brukar köra med cubases egna eq,den funkar bra till detta - det är den du ser till höger.
Hoppas du hittar dit efter min "skiss",har du funderingar så är det bara att fråga..
Keep on rockin`
Mvh
Micael