Forum > Demolåtar
Hogge, "My Girl"
hogge:
Detta är egentligen låt nummer två (som kom ur mitt nyinköpa Cubase), men jag har aldrig riktigt gillat den.. Ibland gör jag det men oftast inte..
men nu har jag fått så många bra tips här på KR att "what a fu..." Jag lägger ut den också får proffsen göra en bedömning.. Bry Er inte om sången, den låter bedrövligt och kördes in under en halsfluss-period (fick pencillin så snart så ska det kunna bli bättre.. Kanske)..
Bry Er (som vanligt) inte heller om mixen - sånt kan jag ju inte.. Eller, jo - gör det.. Förbättringar så klart.
Men först och främst - eftersom jag själv är så osäker - är detta något att jobba vidare på eller ska låten skrotas?? Det JAG gillar med denna (vilket gör att den fortfarande är kvar) är partiet med kören..
[mp3=200,20,0,center]http://www.neldehof.se/music/My_Girl.mp3[/mp3]
Markus Broberg:
Jag tycker inte du ska fråga OM. Gör vad som känns bäst, smak och färger kan inte diskuteras, om så vore fallet hadde jag gladeligen landsförvisat T ex Tomas Ledin mfl.
Om du ska utvecklas så lyssna på dig själv, vill du ha en låt som denna?
Jag tycker såhär: Om det gör dig glad så "gört"!! och gör det mycket:)
Jag tycker du ska ösa på som fan!
hogge:
Kul och tänkvärt svar.. men samtidigt i en kreativ process, oavsett man pysslar med reklam, träsnideri, författande eller musik, så behöver man ibland få någon som antingen säger bromsa eller kör på. Det är, som allmänt känt, lika lätt att bli både hemmablind (och tycka att allt är toppen) som att tappa självförtroendet och tycka att allt man gör suger..
Men Du är en inspiratonskälla :lol:
freddy:
Jag tycker det finns kvalitéer i denna låt helt klart. Kanske ett mellanspår på din kommande skiva? :D
Ingen låt man fastnar för direkt. Men jag gillar alla små puttrande gitarrgrejer. Fick mig att tänka på bandet FM, som jag gillar. Men mixen är nästan bara sång och trummor nu tycker jag. Svårt att bedöma då.
Sen håller jag med Markus i det han säger. Det viktigaste är att du känner att du gör sån musik du gillar. Sen tycker jag inte man behöver slopa en hel låt åt gången. Om du känner dig lite missnöjd, välj ut dom bitar du gillar, försök att ersätta dom bitar du inte gillar. En låt är inget som är skrivit i sten, ändra och gör om tills du känner att du gillar den helt enkelt. Så gör jag hela tiden.
mahan:
Tjou Hogge!
Naijs låt du har på gång! Lite kunde man tänka sig justera på nivåerna i mixen.
Kanske aningen upp med sången, tycks svinna i bakgrunden....
Så har vi problemet med att jobb a i olika rum.... Trummorna ligger tajt o gott i sitt eget rum.
Låt alla deltagande jobba och uttrycka sig i samma rum, t.ex på en stor scen. Och försök jobba ihop mixen enligt detta recept! Samma reverb på allt som utförs.
Sången har du snyggt på spets o restewn av kompet sitter åxå bra, släpp in dom på samma arena bara så har du det fångat!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida