Forum > Färdiga produktioner
perrra - Himlen måste sakna en ängel
perrra:
LÅTNAMN: Himlen måste sakna en ängel
ARTIST/GRUPP: Rebecca
GENRE: Doplåt :)
PRODUCENT: M. Persson
EV. MEDVERKANDE: Rebecca
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Jaopp!
Nu på lördag ska jag spela piano i Skara Domkyrka för syrrans pojk ska döpas, och både jag och Rebecca tyckte låten är så jäkla fin, så jag gjorde en liten prodd så spelade vi in låten också, här har ni den.
http://mirror.perrra.nu/Rebecca-Himlen_maste_sakna_en_angel.mp3
[mp3=200,20,0,center]http://mirror.perrra.nu/Rebecca-Himlen_maste_sakna_en_angel.mp3[/mp3]
freddy:
Pianot låter lite metalliskt tycker jag, funkar inte riktigt i denna låt. Vill ha mer naturtroget sound.
Rebecca sjunger bra som vanligt. Blir nog riktigt fint på lördag i kyrkan.
Dock mår jag snudd på dåligt av att lyssna på sånt här annars, utöver kyrkan. Texten gör så man får hål i tänderna :) Men i kyrkan kommer denna vara stämningsfull!
Lycka till!
perrra:
--- Citat från: freddy skrivet 12.03.2009, 12:45:28 ---Pianot låter lite metalliskt tycker jag, funkar inte riktigt i denna låt. Vill ha mer naturtroget sound.
Rebecca sjunger bra som vanligt. Blir nog riktigt fint på lördag i kyrkan.
Dock mår jag snudd på dåligt av att lyssna på sånt här annars, utöver kyrkan. Texten gör så man får hål i tänderna :) Men i kyrkan kommer denna vara stämningsfull!
Lycka till!
--- Slut citat ---
Japp.. håller med.. Allt som går i hand med kyrkor och religöst kan jag heller inte lyssna på för jag kan inte stå för ett skit av det, och dessutom så har jag ingen som helst tro .
Men detta blir nog fint i kyrkan.
Pianot ja ... det har du faktiskt rätt i .. Jag snodde mitt dansbandspiano till denna vilket var helt fel :) ska byta ut det!
Tack
hogge:
Jag - som kanske är lite konstigt - tycker att det här var riktigt vackert.
Jag kan absolut ha vissa synpunkter på detaljer, men väljer att låta bli. Vackrare än så här blir inte en sång till ett dop och jag önskar att jag hade snickrat ihop den till mina barns tillställningar..
Du är grym Peerra
Inser nu att jag uttryckte mig lite märkligt: "Jag - som kanske är lite konstigt - tycker att det här var riktigt vackert" .. Jag menade givetvis inte att man måste vara lite konstig för att gilla detta..
:rolleyes:
Vad jag försökte säga var att jag i nästan alla mina inlägg hänvisar till min starka förkärlek för distade gitarrer och tunga trummor.. Vet man om detta så kan det ju kanske tyckas konstigt att jag också gillar denna vackra ballad.. Men jag gillar det mesta i musikväg (som Ni kan se).. Men jag kan ju vara konstig ändå.. Totalt sätt.. Hmm. Om inte annat så kommer jag väl att uppfattas som rätt egendomlig efter det här inlägget..
;)
perrra:
--- Citat från: hogge skrivet 12.03.2009, 19:54:44 ---Jag - som kanske är lite konstigt - tycker att det här var riktigt vackert.
Jag kan absolut ha vissa synpunkter på detaljer, men väljer att låta bli. Vackrare än så här blir inte en sång till ett dop och jag önskar att jag hade snickrat ihop den till mina barns tillställningar..
Du är grym Peerra
--- Slut citat ---
Tack för värmande ord!
Det ska bli intressant, jag ska väl spela in själva GIGGET!!! och skicka ut :)
Tack tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida