Forum > Demolåtar
Hogge - Lullaby (En sång till Natasha)
hogge:
--- Citat från: uriah skrivet 18.09.2009, 03:26:45 ---Märklig låt det här :blink: (inget negativt menat) Men den fastnar verkligen.
Kan förstå och hålla med Blader lite grann.
Versen är Popig värre lite Police möter Brian Adams i sinna popigaste ögonblick.
Och sen plötsligt blir det Thin Lizzy för hela slanten i refrängen och då blir det riktig bra,och fn. va du sjunger bra..
Så det negativa då,basen är väldigt bred och tar alldeles för mycket plats(tycker jag) och trummorna är lite skummt mixade
lite för tunna och platta och det är i stort sätt bara virveln som hörs..
Ta det inte som en sågning för detta gillas,försök bara att EQ:a basen och trummorna lite mer.. ;)
--- Slut citat ---
Tack som faan Uriah.. Va kul..
Som sagt - jag är ingen mixkille direkt.. Alldeles för mycket tålamodprövande "pill" för en rastlös själ som jag.. Sen har jag alldeles för dåliga lurar för att kunna mixa med också.. Men som sagt - jag ska försöka göra nåt åt detta och givetvis ska jag ta Dina tips i beaktande..
equality:
Den här fängslar mig direkt med ett intro som ger mig vibbar av gamla Police (Every breath she takes). Kan hålla med om märklig växling i tonarten även om jag är svag för sånt så låter det udda men samtidigt väldigt originellt och smälter in fantastiskt snyggt i övergången till det tvåstämmiga gitarrsolot! Åt DET hållet låter bra men kanske du skulle brygga över lite annorlunda när den går tillbaka till ursprungtonarten? Äh, jag är kluven där och ovanan spelar kanske ett spratt. Men visst är detta musik jag gillar väldigt mycket. Du har en intensitet, nerv som fångar mig som lyssnare.
hogge:
--- Citat från: uriah skrivet 18.09.2009, 03:26:45 ---Och sen plötsligt blir det Thin Lizzy för hela slanten i refrängen och då blir det riktig bra,och fn. va du sjunger bra..
--- Slut citat ---
Jag äääääälskar Thin Lizzy och har alltid gjort... Va kul.. Jösses!!!
Och tack (igen) för Ditt snälla utlåtande...
hogge:
--- Citat från: equality skrivet 18.09.2009, 19:27:55 ---Den här fängslar mig direkt med ett intro som ger mig vibbar av gamla Police (Every breath she takes). Kan hålla med om märklig växling i tonarten även om jag är svag för sånt så låter det udda men samtidigt väldigt originellt och smälter in fantastiskt snyggt i övergången till det tvåstämmiga gitarrsolot! Åt DET hållet låter bra men kanske du skulle brygga över lite annorlunda när den går tillbaka till ursprungtonarten? Äh, jag är kluven där och ovanan spelar kanske ett spratt. Men visst är detta musik jag gillar väldigt mycket. Du har en intensitet, nerv som fångar mig som lyssnare.
--- Slut citat ---
Tack igen equality.. Du är väl för söt :P
(obs: jag är heterosexuell)
Men det var oerhört snällt skrivet.. Som jag redan nedtecknat så ska jag försöka mixa denna nu och då ska jag absolut ta mig en funderare på Dina synpunkter..
Tyvärr så klarar jag inte att brygga över på ett bra sätt.. Jag är inte tillräckligt tränad för sånt här nämligen. Men jag ska göra ett försök.. Men vi får se hur det går..
Tack igen... :D
cpg:
Grym röst! Nice ref! Tungt.....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida