Forum > Demolåtar

Rebecca - My Way !

<< < (2/2)

Ola:
Hej perra
låten funkar som den e nu men den känns så slätstruken
tror att den kommer att bli mycket bättre om du yxar till den lite
arra om trummor och bas så Djonas får riva i lite mer på ref
nu låter det bara som sagt slätstruket
försök att få det lite yvigare så har du mig med på noterna

bra jobbat so far säger jag

Eddi:
Hej jag kom på en idé Perra varför inte låta en kille sjunga den! Kanske Danny eller Kevin :lol:
Eko

Harmonica mike:
Tjenare Perra.

Inte så pjåkigt detta.Men varför har du skurit så hårt i botten regionen?
Jag saknar tryck från bas och baskagge..Dina mixar brukar alltid bjuda på hela spektrat av frekvenser,men här tycker jag att du har "snävat" till det lite.
Annars tycker jag att det låter bra,minst lika bra,till och med bättre än det som har presenterats i Christer Björkmans lekstuga  :)

Mvh
Micael

perrra:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.03.2009, 10:11:04 ---Tjenare Perra.

Jag saknar tryck från bas och baskagge..Dina mixar brukar alltid bjuda på hela spektrat av frekvenser,men här tycker jag att du har "snävat" till det lite.
Annars tycker jag att det låter bra,minst lika bra,till och med bättre än det som har presenterats i Christer Björkmans lekstuga  :)

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

hehe tackar :)

Jag satte 4 punkter på masterlimitern . 33hz, 200hz, 2000hz 20000hz  och sänkte det med 0.7db per prick :) eller per BAND om man säger så :)

Sen tror jag det kan bero på att jag har nya monitorer.. jag har inte riktigt lärt mig dom än .
Det är lite skillnad att byta upp sig från Tannoy revevial till Adam P11  :P

Men det kommer det kommer!!  tack harmonika!

Harmonica mike:

--- Citat från: perrra skrivet 11.03.2009, 10:19:57 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.03.2009, 10:11:04 ---Tjenare Perra.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

hehe tackar :)

Jag satte 4 punkter på masterlimitern . 33hz, 200hz, 2000hz 20000hz  och sänkte det med 0.7db per prick :) eller per BAND om man säger så :)

Sen tror jag det kan bero på att jag har nya monitorer.. jag har inte riktigt lärt mig dom än .
Det är lite skillnad att byta upp sig från Tannoy revevial till Adam P11  :P

Men det kommer det kommer!!  tack harmonika!

--- Slut citat ---

Jo jag läste om ditt nyförvärv,minsann blev jag inte lite avis på dina monitorer..Likadana står på min önskelista  :)
Alltid marigt att "lära" sig en ny lyssning,man får liksom tänka om..eller lära en gammal hund att sitta  :D

Kör på Perra!

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion