Forum > Färdiga produktioner

Markus Broberg - Svarta Solen

(1/7) > >>

Markus Broberg:
LÅTNAMN: Svarta Solen
ARTIST/GRUPP: Markus Broberg
GENRE: Rock/Pop
LÅTLÄNGD: 3:36
KOMPOSITÖR: Markus Broberg
PRODUCENT: Markus Broberg
EV. MEDVERKANDE: Malin Silfver
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
HÖRLURSMIX: Ja!

Gjorde en ny låt förra veckan.
Jag tycker låten är klar men som vanligt kommer jag få kritik för mix:), men jag tycker det låter tungt och fint. En klar demo även om jag kanske pillar vidare med ljudet.
Gillar den vemodiga stämningen samt strukturen.
Malins och min röst funkar bra ihop, hon satte allt direkt:) Skitkul att få höra andra sjunga ens eget.

cykeln:
Tänkte bara att - (En ny låt från Markus Broberg efter ett tag blir en inte fullt så ny låt osv ...) :)

Markus Broberg:

--- Citat från: cykeln skrivet 09.03.2009, 19:43:48 ---Tänkte bara att - (En ny låt från Markus Broberg efter ett tag blir en inte fullt så ny låt osv ...) :)

--- Slut citat ---
Om jag fattat dig rätt: Beskrivningen är alltid den samma? :), jag ändrade lite på den. Eller så menade du nåt annat:P

asti:
Charmig poplåt! Sången är bra och gitarrerna funkar fint! Tycker att bas och trummor kunde "tryckt på" lite mer ibland för att förstärka och få mer dynamik.
Ett stick kanske inte heller vore fel för att få mer variation? En hel del av charmen med den här typen av låtar är ju just den lite "oslipade" mixen, så det tycker jag inte att du ska "putsa" för mycket på! Ja, visst är det en härlig känsla att höra någon annan sjunga ens låtar! :)

Markus Broberg:

--- Citat från: asti skrivet 09.03.2009, 21:11:19 ---Charmig poplåt! Sången är bra och gitarrerna funkar fint! Tycker att bas och trummor kunde "tryckt på" lite mer ibland för att förstärka och få mer dynamik.
Ett stick kanske inte heller vore fel för att få mer variation? En hel del av charmen med den här typen av låtar är ju just den lite "oslipade" mixen, så det tycker jag inte att du ska "putsa" för mycket på! Ja, visst är det en härlig känsla att höra någon annan sjunga ens låtar! :)

--- Slut citat ---

Tack Asti:)
Mina trummor är ju en historia för sig:P
Ville hålla den kort och rak, därför inget skick, tycker den varierar sig bra ändå:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion