Forum > Demolåtar

Cykeln - Taskig Karma v2

<< < (2/7) > >>

equality:
Bra rakt av. Jobbigt reverb håller jag med om. Arret är lysande. Texten får och mig att tänka på Chaplin. Läckert! Fina samplingsinstrument. Vad är det för bibliotek?

cykeln:
Alla - solly, solly - tänk vad en låda eko-vin kan göra för omdömet!  :ph34r:

Eko
Tack för det! Den burkade rösten - hur rätt har du inte!
Tack för lyssning!

Tokai
Skippa slapback ekot var det ja - ska bli
Tack för lyssning och vänliga ord - Chaplin!  :wub:

Wernborg
Kan bli en riktigt gitarr när jag hittar en här i mörkret  :D
Så trummorna är bra ? Kul!
Elvisekot - yes I know - jeally jeally solly sir!
Du kan gärna få spela klarinett på den här  ;)

Emulator
Tack för textanalysen - det var ju det jag eftersökte i första hand här. Du kan ha rätt men själv tycker jag "är vilse - ingen vill se" är lite mer nöd.
30000 kr gm-synth - tänk om man hade en sån ändå - min Casio kostade nog inte mer än 3000 kr
Sången hemsk - slapback måste bort - got you!
Tack för lyssning och synpunkter!

equality
Jobbigt reverb - ok - det ska väck
Chaplin igen! Det är ju inte helt fel då - the text is the thing!
Det är Logics egna bibliotek
Tack!

Marruschkka:
Jadu vilken text..he he..känns som höjden av självironi som avspeglas här ;)

Känns oxå som en ganska hejdlös drift med New Age, vilket gillas stort :lol:

Men känslan som förmedlas stämmer rätt bra med hur det kan kännas..när allt går åt helvetti, då kan man undra hur det kan komma sej..allt på en gång lixom :huh:

Tokgillar texten, din sång här är som vanligt, högst egen och går rakt in..det enda jag en aningens stör mej på, är ditt uttal av kaaaarma..jag säjer karrrrma..men det är hursomhelst budskapet som fastnar här ;)

Fina instrument, låter väldigt akustiskt lajv allting här, får lite Brel-vibbar, mer än Chaplin.

Denna sticker ut, mycket bra Stefan :D

/Marr

Emulator:
Otroligt knepigt med vad som är nödrim och inte, eller hur :D  Och såklart högst personligt.

Kom på det som marre sa. Kort a på karma säger jag också, som dörrkarm, larma, brann, spann . . .

:)

freddy:
Tycker det låter som sig bör i denna genre. Även jag tycker det låter konstigt med uttalet på "karma". Du uttalar det mer åt det engelska hållet känns det som. Så det blir lite svengelska :D

Härlig låt annars, mysig liksom. Skönt puttrande gung.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion