Forum > Demolåtar

Gurano - Nytt stycke a la Plopp

<< < (2/3) > >>

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 06.03.2009, 22:23:30 ---Tja!
Roligt att ni tycker att det är OK

Eko: Jo präxis, nåt annat än minimalism kan man nog inte säga - det är sparsamt med instrument och slingor. Vet inte riktigt vad du menar med automatik, men stråken/stråkarna är en vstplugin som jag byggt upp till cellokompet (som oxå är vst :)).

Eko: liknelsen med Dividend ser jag som en komplimang, men han kör mer pompösa instrumentsättningar än jag -han är mycket - jag är lite. Men som jag själv ser det så är less is more ibland  B)

--- Slut citat ---

Med automatik menar jag stråkhacken eller hackar du på tangenterna (det har jag svårt att tro)
zsa zsa zsa zsa .. ja jag hoppas du förstår vad jag menar alltså när stråken dras fram och tillbaka snabbt på strängen.
Sen ser jag att du skrev Eko istället för Freddy på det senaste svaret,men jag kan nog hålla med Freddy om att det låter lite Div också och det är inget negativt i det.
Eko

Gurano:
Jo det var Freddy det skulle stå - nu är det åtgärdat

Eko - Stråkhacken eller ploppen som jag brukar kalla det (därav rubriken a la plopp :) ) är pizzicato som finns förinställt i vst´n. Det finns massor av olika pizz.. att välja på där alla låter olika och är olika långa, hårda osv. Jag tycker att dessa plopp är rätt coola. Pizzicato är när den spelande knäpper på strängarna.

Tack Markus, Roligt att du gillar stycket

Ha de
Gurano

hogge:
Vad använder Du för stråkplugg? Jag har sökt en vettig sådan till låååågt pris (eftersom det inte kommer att nyttjas ofta) och hittade Syntheway Strings för en spottstyver.. Men (as usual) man får ju det man betalar för.. Lät bra på demon, men jag kan då inte få det att låta vettigt.. Men det kan ju förvisso vara min egen begränsade förmåga att hantera pluggen..
 :blink: <_<

Hur som helst. Jag tyckte detta lät hur bra som helst.. Kändes som om jag satt precis framför den cellon..

Rattlesnake:
Häftigt, låter verkligen som du behärskar pluggen. Är det EWQL? Ljuden låter lite bekant, men rumsklangen stämmer inte riktigt.  :huh: Tycker också att Garritan spökar.

Kul trudelutt och lite udda användande av stråkarna. När tremolostråkarna kommer in tror man att det skall bli Vivaldis vår, men sen upphör liknelsen. Har ingen koll Philip Glass, ska erkännas.  :)

Tycker inte det låter minimalistiskt, får intrycket av en halvstor orkester.

mahan:
Tjou Gurano!
En bra tävlare med Dividend  här! Riktigt snyggt plockat med stringsen, gillas.
Alla möjliga feelisar framplockat, bara att köra till ett enhetligt stycke nu!
Slut med test, fram med pest alá konkrest  :D
Näemen kul att nya kompositörer är på väg,
KÖR HÅRT! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion