Oj vad många som redan tyckt. Jag har varit medlem ett tag men inte skrivit nåt förrän i dag.
Trummorna är avgjort för svag på cdn, det är lite bättre på den här låten, då hade jag redan bråkat med teknikern i sex tidigare låtar. Jag tycker många ljudtekniker är fördjävliga att ha att göra med, de sabbar medvetet det man vill göra. På inspelningar i studio höjer de gitarren enormt och tar bort trummorna. Och det egendomliga är att om samma tekniker mixar live PA-ljud, mutar de gitarren och drar på trummorna nåt helt sanslöst.
Att sjunga på amerikanska ligger inte för mig, jag tycker det är löjligt att låtsas att man kommer från USA. Vad ska man välja, Texas eller Chicagodialekt? På nåt vis är det enda alla (nästan alla) är intresserade av är ifall man kan härma någon. Inom bluesen är det samma coverbands/dansbandsmentalitet som i TV4 småstjärnorna. Kör du en egen stil, egna låtar blir folk skitless. Nu överdriver jag förstås men inte helt, det finns ju tusen historier att dra:
Jag har oftast spelat i trio med mitt huvudband GUITAR 66, bas gitarr och trummor. När vi riggat våra små stärkare en gång kommer en lirare fram och säger:
"Tjena, fan härligt fan, grabbar, Deep Purple grabbar!"
"Deep Purple?"
"Ja, fan vad läckert, Deep Purple!"
"Tror du att vi tre är Deep Purple?"
"Nä fan, men ni lirar väl Deep Purple?"
"Är det en låt"
"Nä va fan, Deep Purple vet du väl vad det är, Smooooke on de våååter"
"Jaha, du tror alltså att jag är Deep Purple? Utan Orgel? Och fast jag pratar svenska?"
osv...
Hehe.