Forum > Färdiga produktioner

ChromaWoods - REXX

<< < (2/4) > >>

ChromaWoods:
tsmalmbe: Den kommentaren sorterar jag ner i komplimang-facket. Tack!

idf: Tack! :wub: Ja, leadmelodin är tacky, men så var det ju inte meningen att det skulle bli ett beat till detta. Hade tänkt mig piano, stråk, och lite försiktig percussion kanske, men inget beat. Kanske gör en remake nån dag, vem vet!
* Eller jaha, det var själva LJUDET du syftade på, inte melodin? Hmm.. Jorå, det går att göra mer nasty om man vill, men jag orkar inte. :D

Emulator: Thanx polarn! Hmm, Koto har jag hört men inte så mycket. Får lyssna in mig lite på det tror jag. Japp, lyriken lyder:

Revolving - Elusive - eXcessive - eXodus = REXX ;)

EDIT: se *

DåligtGehör:
En trevlig låt. Nästan lite vackert gullig. Fina ljud.

Undrar om den inte skulle vara ännu bättre utan trummor. Bara peercussion. Möjligtvis smyga in trummorna i det avslutande partiet.

idf:

--- Citera ---idf: Tack! :wub: Ja, leadmelodin är tacky, men så var det ju inte meningen att det skulle bli ett beat till detta. Hade tänkt mig piano, stråk, och lite försiktig percussion kanske, men inget beat. Kanske gör en remake nån dag, vem vet!
* Eller jaha, det var själva LJUDET du syftade på, inte melodin? Hmm.. Jorå, det går att göra mer nasty om man vill, men jag orkar inte.
--- Slut citat ---
ljudet syftade jag på ja..  ^_^
skruva fram ett najsare ljud, så blir jag glad..  ^_^

ChromaWoods:
DåligtGehör: Dina ord får mig att vilja återgå till min ursprungliga idé om att göra detta till just en "gullig" låt med endast försiktig percussion. Det kanske blir en remake ändå!

idf: Några tips? Du önskar - jag skruvar.
EDIT: Eller...... jag skickar MIDI-fil - du skruvar?

Lådan:
Redigt snyggt ljud.
Tycker pianomelodin blev enformig i introt, men när den knorriga basen dökupp så blidde det annat.
Lekfullt, minst sagt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion