Forum > Demolåtar
mahan - Sommarenergi(t)
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.04.2007, 01:00:39 ---Hej Johan.
Det var ju det jag sa,låten blir bra med text.Helt klart har den sommar potencial,den är både fyndig och kul och lätt lyssnad.Samt mycket skickligt gjord.Möjligen skulle jag sett att du förenklade ackords uppbyggnaden på några ställen så det inte blir för avancerat musikaliskt - tänk på målgruppen..
Lite tankar från Norrbotten.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tnkx Micael!
Håller med om att det kanske låter lite "invecklat" på sina ställen nu, men som sagt, detta är ju endast "råvara", får se vad vilka åsikter dom andra sommarplågarna har i saken.
Fanken också, kollade just kalendern hmmm, månne man borde korka en whisky :rolleyes:
he he, kanske lika bra att lägga sig... :)
h, Johan
tsmalmbe:
--- Citat från: mahan skrivet 20.04.2007, 01:08:32 ---Fanken också, kollade just kalendern hmmm, månne man borde korka en whisky :rolleyes:
--- Slut citat ---
Grattis, ju.
:P
tsmalmbe:
En riktig TC-Helicon plåga detta ju. Lite sprätt - några trudelutter med riktiga instrument, flere vokalister så det låter som spontan strandensemble så blir det ännu mera plåga.
Harmonica mike:
Nu fattar jag varför whiskyn skulle fram.. :D
Skål och grattis Johan!
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 20.04.2007, 01:15:54 ---En riktig TC-Helicon plåga detta ju. Lite sprätt - några trudelutter med riktiga instrument, flere vokalister så det låter som spontan strandensemble så blir det ännu mera plåga.
--- Slut citat ---
Tackar, det stod ju en fylld kaka i min profil, trevlig överraskning :)
(öppna dörrars dag i morron alltså idag, om de passar)
Men låten har nog inte sett TC ännu, det är nog bara en trött solist som pressar sig. Men månne vi int ska få ihop en kör här på KR, och nog har vi ju riktiga instrument oxo.
h. Jag
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida